وضعیت 6 شهرستان اصفهان قرمز شد / آمار شیوع کرونا نگران‌کننده است
کد خبر: 3962398
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
استاندار اصفهان:

وضعیت 6 شهرستان اصفهان قرمز شد / آمار شیوع کرونا نگران‌کننده است

استاندار اصفهان گفت: متأسفانه اکنون شش شهرستان استان از جمله خوانسار، شاهین‌شهر، فلاورجان، گلپایگان، لنجان و نجف‌آباد در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.

شش شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز هستند

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی، استاندار اصفهان روز گذشته، 14 فروردین‌ماه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: متأسفانه وضعیت برخی استان‌های کشور از جمله ایلام و البرز به لحاظ شیوع کرونا مناسب نیست و وارد پیک چهارم شدند.

وی ادامه داد: سرعت فراگیری خیز چهارم به‌دلیل شیوع کرونای انگلیسی بوده و به مراتب سرعت انتشار بیشتر است و باید نهایت دقت را به‌کار بگیریم تا همشهریان و هموطنان دچار مشکل نشوند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: دولت تمام سعی و تلاش خود را بر مأموریت‌های اصلی به‌کار بسته است که مقابله با کرونا یکی از آن مأموریت‌هاست، اما در کنار آن شکستن تحریم، معیشت مردم و تکمیل و افتتاح طرح‌های عمرانی مدنظر بوده است.

رضایی یادآور شد: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار شیوع کرونا در استان نگران‌کننده است و باید فرهنگ خوب استان اصفهان، نجابت و فهم بالای مردم را به نمایش بگذاریم و از تجمعات و دورهمی‌ها در فضای بسته خودداری کنیم.

وی افزود: افراد تست مثبت نباید در جوامع و اجتماعات مختلف حضور پیدا کنند که براساس قانون جرم است و دستگاه قضایی می‌تواند با کسانی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند به‌صورت مجرم برخورد کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در مصوبات ستاد ملی دوگانگی وجود ندارد، اظهار کرد: در مصوبات ستاد وحدت و هماهنگی وجود دارد و ملاک هر نوع فعالیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی «رنگ‌بندی» است.

وی گفت: براساس نوع رنگ‌بندی فعالیت‌ها می‌توانند ادامه یابند، یکی از ویژگی‌های خوب ستاد ملی کرونا مشخص بودن فعالیت‌ها براساس رنگ‌بندی است.

انتهای پیام
captcha