وضعیت پرخطر کرونا در اصفهان / 10 شهرستان قرمز شد
کد خبر: 3962624
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

وضعیت پرخطر کرونا در اصفهان / 10 شهرستان قرمز شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در کلانشهر اصفهان و شهرهای کاشان، سمیرم و فریدن از امروز، 16 فروردین در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر قرار گرفته و تعداد شهرستان‌های قرمز به ۱۰ شهر رسیده است.

وضعیت کرونا در کلانشهر اصفهان بسیار پر خطر شد

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، امروز، 16 فروردین‌ماه، اظهار کرد: در استان اصفهان ۱۰ شهرستان اصفهان، کاشان، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه، فریدن، فلاورجان، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف‌آباد در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر)، هفت شهرستان اردستان، آران و بیدگل، خمینی‌شهر، مبارکه، نایین، بویین میاندشت و تیران و کرون در وضعیت نارنجی (پر خطر) و هفت شهرستان دیگر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

وی آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این استان را با سرعت عجیب و بی‌سابقه‌ای در حال افزایش بیان کرد و افزود: تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستان‌ها از ۲۶۰ نفر در روز هم گذشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: تعداد بیماران بستری کرونایی به حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده و اگر با همین سرعت پیش رود تا پایان فروردین‌ماه جاری به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر هم خواهد رسید.

نجیمی با بیان اینکه از حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار بستری ۵۰ درصد آنها در شهرستان اصفهان هستند، تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان خورشید با ۱۲۳ بیمار بستری تقریباً کامل شد و در بیمارستان الزهرا(س) ۲۲۰ بیمار بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر بیمارستان‌های مرجع کرونا در کلانشهر اصفهان شامل خورشید و الزهرا(س) است، یادآور شد: بیمارستان الزهرا(س) تا ۷۰۰ تخت ظرفیت دارد و در پاییز سال گذشته که با موج شدید همه‌گیری کووید ۱۹ مواجه بودیم میزان بستری در این بیمارستان به ۶۰۰ نفر هم رسید.

نجیمی با تأکید بر اینکه با توجه به اضافه شدن بیمارستان الزهرا(س) به بیمارستان‌های مرجع کرونا در زمان حاضر نگرانی بابت تخت‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) نداریم، اظهار کرد: بیشتر بیماران کرونایی با علائم تنفسی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با انتقاد از رعایت نشدن مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به رنگ‌بندی همه‌گیری کووید ۱۹، تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده در بیشتر اداره‌های اصفهان کارکنان به‌صورت کامل حضور دارند در حالی که در شهرستان‌های قرمز باید دو سوم کارکنان و در نارنجی یک سوم کارکنان دورکار باشند.

نجیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به قرمز شدن وضعیت ۱۰ شهرستان خواهان افزایش محدودیت‌ها و اعمال آن برای واحدهای صنفی و اداره‌ها بر مبنای رنگ‌بندی و رعایت کامل مصوبه‌های ستاد مقابله با کروناست.

وی همچنین با تأکید بر اینکه مردم نباید حضور غیر ضروری در اماکن عمومی داشته باشند، از آنها خواست تا جای ممکن در خانه بمانند و اگر برای کار ضروری ناچار به خروج از خانه هستند شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند.

بر اساس آخرین اعلام سامانه ماسک، ۸۸ شهرستان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر)، ۱۳۹ شهرستان نارنجی (پر خطر)، ۱۹۸ شهرستان زرد (خطر متوسط) و ۲۳ شهرستان آبی (کم خطر) هستند.

در شهرستان‌های قرمز فقط مشاغل گروه یک و ضروری و در شهرستان‌های نارنجی مشاغل گروه یک و دو مجاز به فعالیت هستند.

انتهای پیام
captcha