فراخوان «جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید» در کرمانشاه اعلام شد
کد خبر: 3965425
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

فراخوان «جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید» در کرمانشاه اعلام شد

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید آغاز به کار و فراخوان این جشنواره در کرمانشاه اعلام شد.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید با موضع گفتمان تواصی و قرآن نور امید خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره هم‌زمان با ماه مبارک رمضان به همت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با موضوع گفتمان # تواصی و # قرآن نور امید برگزار می‌شود و از جمله بخش‌های آن شامل تفسیر آسان قرآن کریم (ترجمه و تفسیر آسان سوره‌های منتخبر جزء سی‌ام قرآن کریم)، نهج‌البلاغه (مسابقه از حکمت‌های نهج‌البلاغه)، روایت زندگی (براساس فیلم‌های کوتاه روایت زندگی) و حفظ موضوعی قرآن کریم (با موضوع استقامت و پیروزی در پرتو قرآن کریم) است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: از دیگر بخش‌های این جشنواره کتاب‌خوانی (با موضوع کتاب قرآن زنده است) و پیام قرآن (روزانه یک سؤال از یک جزء قرآن کریم) است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به دیگر بخش‌های این جشنواره در بخش کودک و نوجوان (زیر ۱۸ سال) به داستان محمد رسول‌الله(ص) (مسابقه براساس انیمیشن محمد رسول‌الله(ص)، بلبلان وحی (ویژه پسران) (مسابقه تلاوت تقلیدی قرآن در سه سبک مصطفی اسماعیل، عبدالباسط و شحات انور)، حفظ سوره‌های قدر و عصر (زیر ۷ سال) (ارسال فیلم قرائت از حفظ سوره‌های قدر و عصر)، عکس رمضان (با موضوعات سفره افطار، نماز، تلاوت، لیالی قدر، روز قدس و ...)، نامه‌ای به خدا (ای خدای مهربان که صدای مرا می‌شنوی ...)، نقاشی (مسابقه نقاشی با موضوعات ماه مبارک رمضان، کار‌های خوب و ...)، جلسه خانگی قرآن (ارسال فیلم و عکس از جلسه خانگی قرآنی)، دکلمه خوانی (ارسال فیلم دکلمه خوانی از متن ارائه شده) و اذان‌گویی (ویژه پسران، (ارسال فیلم از اذان‌گویی در منزل، محله، مسجد و ...) است.

وی بیان کرد: این طرح کشوری برگزار می‌شود و دبیرخانه آن در دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی گلستان مستقر است.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: این جشنواره از ۲۸ فروردین کار خود را آغاز و اختتامیه و معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز آن ۱۰ خردادماه ۱۴۰۰ هم‌زمان با سالروز ولادت «امام رضا(ع)» خواهد بود.

وی در پایان افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.telavat.ir مراجعه و برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با عضویت در کانال گلستان قرآن در پیام‌رسان‌های ایتا، سروش و بله به نشانی: golestan_quran@ اقدام و آثار خود را برای ادمین کانال به شماره ۰۹۱۹۶۶۹۳۲۱۷ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha