ارسال 1000 آثار ارسالی به جشنواره ملی رسانه آیات در سمنان
کد خبر: 3965454
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

ارسال 1000 آثار ارسالی به جشنواره ملی رسانه آیات در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یکهزار و ۳۸ اثر ارسالی از سوی خبرنگاران و اهالی رسانه در سایت چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات در این استان ثبت شد.

ارسال 1000 آثار ارسالی به جشنواره ملی رسانه آیات در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز 29 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکهزار و ۳۸ اثر ارسالی از سوی خبرنگاران و اهالی رسانه در سایت چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات در این استان ثبت شد و گفت: افرادی که تاکنون برای حضور در جشنواره ثبت‌نام کردند اما موفق به بارگذاری آثار خود نشدند، تا ۳۰ فرودین برای ارسال آثار فرصت دارند.

وی گفت: تاکنون از ۳۲۳ نفر ثبت‌نام شد و آثار ۲۴۴ نفر در سامانه جشنواره مطبوعات و رسانه آیات ثبت شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه ۷۳۷ اثر مربوط به بخش اصلی و شامل ۲۱۹ عکس، ۱۴۷ گزارش (خبری یا توصیفی)، ۱۲۷ مصاحبه، ۱۰۱ تیتر، ۹۹ سرمقاله و یادداشت و ۴۴ خبر بود افزود: در بخش ویژه ۳۰۱ اثر شامل ۱۲۶ کلیپ، ۷۲ پادکست، ۵۵ طرح یا تصویر، پوستر یا اعلان، ۳۹ موشن گرافیک، ۶ انیمیشن و ۳ اینفوگرافیک است.

فلاح ادامه داد: استان تهران با ۲۵۵ اثر بیشترین مشارکت را در این جشنواره داشت و سمنان با ۲۴۴ اثر، اصفهان با ۹۳ اثر و خراسان رضوی و مازندران هر کدام با ۸۸ اثر در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال برگزاری است متذکر شد: این جشنواره به منظور رقابت بین خبرنگاران و فعالان رسانه، تولیدکنندگان محتوا در فضای چندرسانه‏‌ای، ادمین‏‌ها و فعالان فضای مجازی و شبکه‌‏های اجتماعی، فعالان، موسسات و نهادهای تخصصی قرآنی، عموم علاقه‏‌مندان به فرهنگ، هنر و رسانه قرآنی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره کلیه موضوعات مرتبط با مفاهیم و آموزه‌‏های منطبق با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) را دربرمی‏‌گیرد افزود: سبک زندگی اسلامی و قرآنی، وحدت اسلامی، انفاق و کمک‌‏های مومنانه، جهاد و مقاومت اسلامی، پوشش و عفاف، فرهنگ ولایت و مهدویت با بهره‏‌گیری از آموزه‏‌های قرآنی، مبارزه با ظلم و استکبارستیزی، آسیب‏‌های اجتماعی، آموزه‌های اخلاقی، قصص قرآن، ایثار و شهادت، سیمای پیامبراسلام (ص)، نیکی به پدر و مادر و صله‌رحم، نماز و نیایش، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال و معاملات اسلامی و توجه به محیط زیست، از موضوعات مطرح در جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات است.

فلاح گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی درگاه اینترنتی www.ayat.farhang.gov.ir و یا quranfestival.ir.www به صورت فایل الکترونیک (عکس، فیلم و صوت) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha