تست کرونای ۴۵ درصد اصفهانی‌ها مثبت است
کد خبر: 3966278
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

تست کرونای ۴۵ درصد اصفهانی‌ها مثبت است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: ۳۵ تا ۴۵ درصد افرادی که در این استان تست کرونا می‌دهند، تست‌شان مثبت است و بر همین اساس باید رعایت دقیق طرح جامع هوشمند و پنج محور محدودیت‌ها در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

تست کرونای ۴۵ درصد اصفهانی‌ها مثبت است

به گزارش ایکنا، به نقل از  اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، یکم اردیبهشت‌ماه در حاشیه هشتادمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، اظهار کرد: گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان حاکی از افزایش پنج تا هفت برابری آمار مبتلایان و بستری و فوتی ناشی از کووید ۱۹ است.

وی افزود: مقرر شد مراکز آموزشی استان با حداکثر سه نفر از کادر اداری حضور یابند و بقیه نیروها دورکاری انجام دهند، به همین دلیل بر حضور چند برابری تیم‌های نظارت صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، هلال احمر، بهداشت و درمان، اتاق اصناف و نیروی مقاومت بسیج تأکید شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اضافه کرد: مقرر شد گزارش‌ها به‌صورت روزانه برای ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه شود و گزارش موارد تخلف و منجر به پلمب آن به اتاق اصناف ارسال و پروانه اشتغال افراد خاطی لغو شود.

غلامی بیان کرد: ادارات با یک سوم ظرفیت فعال و دو سوم دورکاری خواهند بود، همچنین تردد به آرامستان‌ها از روز جمعه سوم اردیبهشت‌ماه ممنوع و صرفاً برای تشییع و تدفین اموات تعداد حداقلی حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: مترو اصفهان از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ فعالیت خواهد کرد و قانون زوج و فرد به مدت ۱۰ روز از اول اردیبهشت لغو می‌شود تا بار ترافیکی وسایل حمل و نقل عمومی کاسته شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: ممنوعیت فعالیت تورهای گردشگری از جمله موارد دیگر مصوبات امروز بود و براساس آن با افرادی که در این راستا و در فضای مجازی تبلیغ می کنند، برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: جلسه‌ای مشترک بین اصناف، بانک‌ها، تأمین اجتماعی و دارایی برای کاهش فشار به اصناف به ویژه در راستای صدور و برگشت چک‌ها و عوارض و مالیات برگزار خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: همچنین حضور میدانی تیم‌های نیروی انتظامی برای تردد ساعت ۱۰ شب به‌صورت ویژه از امروز فعال می‌شود.

انتهای پیام
captcha