رهایی از تعلقات؛ لازمه درک شب قدر
کد خبر: 3969034
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
گرجی در گفت‌وگو با ایکنا:

رهایی از تعلقات؛ لازمه درک شب قدر

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی که بتوانند در طول ماه رمضان از تعلقات رهایی پیدا کنند و از ابتدای این ماه مبارک برنامه برای خودسازی داشته باشند، می‌توانند به درک شب قدر نائل شوند.

رهایی از تعلقات؛ لازمه درک شب قدر

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه ماه رمضان، میهمانی عام یا به تعبیری، بار عام حضرت حق است، اظهار کرد: همه بندگان از این سفره فیض الهی بهره‌مند می‌شوند، ولی برخی از میهمانان می‌توانند خاص باشند، یعنی میهمان بزرگ الهی محسوب شوند که این فرصت در شب‌های قدر و سحرهای ماه رمضان فراهم می‌شود تا بندگان خوب خدا بیشتر بتوانند با حضرت حق ارتباط برقرار کنند.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: همگان از کم و کیف اتفاقاتی که در شب قدر رخ می‌دهد، خبر ندارند، به‌ جز انبیا و اولیای الهی و معصومین(ع)، ولی آنچه از آیات قرآن در سوره قدر و دخان برمی‌آید، این است که در شب قدر ملائکه نازل می‌شوند و امور عالم، حکیمانه تقدیر می‌شود، هر چیز در جای خودش قرار می‌گیرد و سعادت‌ها، جهادها، شهادت‌ها، شقاوت‌ها، موفقیت‌ها، مرگ‌ومیرها و تولدها در این شب مقدر می‌شود؛ به همین دلیل گفته‌اند در این شب به عبادت، بیداری و احیا بپردازید و از خدای متعال بخواهید که در این سال برای شما خوش مقدر کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شب قدر رمز و رازهایی دارد، مثل قرآن به سر گرفتن و دلیل آن این است که سر مرکز اندیشه انسان به حساب می‌آید و در شبی که مقدرات انسان مشخص می‌شود، باید قرآن یعنی فرمان پروردگار عالم را بر اندیشه خودمان حاکم کنیم.

حجت‌الاسلام گرجی درباره درک شب قدر، گفت: کسانی که بتوانند از ابتدای ماه رمضان تا آغاز شب‌های قدر از تعلقات بریده شوند، لایق نشستن بر سر سفره میزبانی پروردگار عالم در شب قدر می‌شوند. درک شب‌های قدر به این نیست که فقط در همین شب‌ها بیدار باشیم، بلکه باید از ابتدای ماه رمضان برای آن برنامه داشته و خود را آماده کنیم. بیداری و احیا همراه با یاد و ذکر خدا و حتی مطالعات علمی، برترین اعمال شب قدر محسوب می‌شود و همان‌طور که قرآن می‌فرماید، شب قدر از هزار ماه برتر است.

انتهای پیام
captcha