رونمایی از تور مجازی موزه هنرهای معاصر اصفهان
کد خبر: 3972005
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

رونمایی از تور مجازی موزه هنرهای معاصر اصفهان

موزه هنرهای معاصر اصفهان با آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، حضور در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده است که در همین راستا همزمان با 28 اردیبهشت‌ماه و به‌مناسبت روز جهانی موزه (18 می) تور مجازی موزه هنرهای معاصر اصفهان رونمایی می‌شود.

رونمایی از تور مجازی موزه هنرهای معاصر اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مهدی تمیزی، مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان، 27 اردیبهشت‌ماه ضمن تبریک روز جهانی موزه به موزه‌داران ایران و جهان و علاقه‌مندان به تماشای موزه‌ها، گفت: در این تور مجازی، غیر از تماشای ساختمان موزه هنرهای معاصر اصفهان که یکی از عمارت‌های قرار گرفته در دولتخانه صفوی است، تماشای منتخب آثار گنجینه این موزه نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی مهیا شده است.

وی افزود: تور مجازی موزه هنرهای معاصر اصفهان و تماشای منتخب آثار گنجینه موزه، به‌مناسبت روز جهانی موزه، به آدرس www.imcart.ir/tour پذیرای نگاه علاقه‌مندان است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره تاریخچه بنای موزه ادامه داد: عمارت جٌبه خانه که امروزه موزه هنرهای معاصر اصفهان است، بخشی از دولتخانه صفوی بوده که در کنار دیگر آثار برجامانده از دوران‌ها، به یادگار، به‌دست ما رسیده و معماری امروز این بنا، قاجاری و دلیل آن، تخریب و بازسازی این عمارت صفوی در دوره قاجار است.

تمیزی ادامه داد: رکیب خانه و تالار اشرف (در ضلع جنوبی)، تالار تیموری (در ضلع شمالی)، کاخ چهلستون (در ضلع شمال غربی) و مجموعه میدان نقش جهان و عمارت‌های اطراف آن (در ضلع شرقی) از جمله همسایه‌های این عمارت هستند.

وی با اشاره به مساحت سه هزار متر مربعی موزه و یک هزار و 800 متر مربعی زیربنای آن که در دو طبقه است، از گالری‌های یک و دو در ضلع شمالی و گالری‌های سه و چهار و گالری تک اثر، در ضلع غربی خبر داد و اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر اصفهان در اسفند سال 1373 به همت شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد. برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار ارزشمند هنر معاصر ایران و جهان به‌صورت دوره‌ای و همچنین برپایی رویدادهای هنرهای تجسمی و نگاهبانی از آثاری که در گنجینه گردآوری شده از جمله وظایف این مرکز هنری است.

تمیزی بیان کرد: گنجینه موزه از نظر حقوقی متعلق به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و از نظر معنوی متعلق به شهروندان این جهانشهر است.

براساس این گزارش، با توجه به اینکه ایده وقف آثار هنری، از برنامه‌های مهدی تمیزی در دوره مدیریت او بر موزه هنرهای معاصر اصفهان است، برنامه‌ریزی و تبلیغات برای اهدای آثار هنری به گنجینه این موزه، از سال 1397 آغاز شد. اهدای بیش از 37 قطعه اثر از هنرمندان ایرانی و چهار قطعه اثر از هنرمندان خارجی و ثبت و پلاک بیش از 60 قطعه اثر هنری ثبت نشده و موجود در انبارهای موزه، بخشی از این برنامه است. گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان هم‌اکنون دارای 965 قطعه اثر با 556 شماره اموال است.

انتهای پیام
captcha