مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی برگزار می‌شود
کد خبر: 3972774
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی برگزار می‌شود

مراسم شصتمین سالروز ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی چهارم خردادماه برگزار خواهد شد.

ارسال/ مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، مراسم شصتمین سال‌ ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی سه‌شنبه، چهارم خردادماهريال بعد از نماز مغرب و عشاء چهارم خردادماه در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد. 

در این مراسم که با حضور استادان و فضلای حوزه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

یادآور می‌شود، آیت‌الله العظمی بروجردی فروردین ماه ۱۲۵۴ به دنیا آمد؛ ایشان ۱۷ سال مدیریت حوزه علمیه قم را بر عهده داشت و در ۱۰ فروردین ۱۳۴۰ (شوال ۱۳۸۰ قمری) در سن ۸۶ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت و در حرم فاطمه معصومه در قم به خاک سپرده شد.

با این حال که او مقامی سیاسی و حزبی نداشت و به جز عراق و حجاز جای دیگری نرفته بود، خبر فوت او بازتابی وسیعی داشت، و دولت نیز تعطیل و راهی قم شد و سه روز عزای عمومی اعلام شد. شهربانی کافه‌ها را بست. در عراق و پاکستان سه روز عزای عمومی، و در سوریه، لبنان و کویت عزاداری شد. بازار تهران نیز تعطیل شد. سفیر شوروی پیام تسلیت فرستاد و بیشتر سفارتخانه‌های خارجی در تهران، در آن روز با پرچم‌های نیمه افراشته تعطیل شدند.س

انتهای پیام
captcha