پیام تسلیت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی به‌مناسبت درگذشت آیت‌الله شریعتمداری
کد خبر: 3976130
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

پیام تسلیت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی به‌مناسبت درگذشت آیت‌الله شریعتمداری

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان در پیامی درگذشت آیت‌الله محمدتقی شریعتمداری از علمای تهران را تسلیت گفت.

پیام تسلیت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت درگذشت آیت‌الله شریعتمداریبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در پیامی درگذشت آیت‌الله محمدتقی شریعتمداری را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

«باسمه تعالی

إنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُون

رحلت فقیه عالی‌قدر آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی شریعتمداری رضوان الله علیه موجب تأثر و تأسف گردید.

شخصیت بزرگواری که سالیان متمادی به تدریس فقه آل محمد(علیهم‌السلام) و ترویج اسلام و دفاع از معارف نورانی اهل بیت(علیهم‌السلام) و مبانی قوی مکتب جعفری و تهذیب نفوس و تربیت طلاب و فضلا پرداخت.

ضایعه‌ فقدان این روحانی وارسته را به حضرات علمای اعلام، حوزه علمیه تهران، علاقه‌مندان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته، علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسئلت دارم.

۲۶ شوال المکرّم ١۴۴٢
لطف الله صافی»

یادآور می‌شود، آیت‌الله محمدتقی شریعتمداری که از مجتهدان تهران محسوب می‌شد، پس از مدتی بیماری، در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. آیت‌الله محمدتقی شریعتمداری دروس سطح را عمدتاً از آیات سیدعباس آیت‌الله‌زاده اصفهانی و عبدالرزاق قائنی و فلسفه را از آیات مطهری، میرزا ابوالحسن شعرانی و رفیعی قزوینی بهره برد و سالیانی در جلسات خارج فقه و اصول آیات عظام محمدتقی آملی و سیداحمد خوانساری حاضر شد.

آیت‌الله شریعتمداری دهه‌ها به تدریس متون مختلف حوزوی، تفسیر و مباحث معرفتی اشتغال داشت و تألیفاتی از خود به‌جای گذاشت؛ شرح خطبه فدکیه، تعلیقات علی شرح الصحیفة السجادیة، تعلیقات علی تقریرات شرح المنظومة(استاد مطهری) از آن جمله است.

وی سال‌ها در مدرسه مروی تهران مشغول تدریس سطوح عالی و خارج بود و در مسجد دباغ‌خانه به امامت جماعت و سخنرانی مشغول بود.

انتهای پیام
captcha