خاطرات ۳۰ فرهنگی لرستانی از دفاع مقدس چاپ می‌شود
کد خبر: 3976991
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
در قالب کتاب؛

خاطرات ۳۰ فرهنگی لرستانی از دفاع مقدس چاپ می‌شود

خاطرات ۳۰ فرهنگی استان لرستان از دفاع مقدس در کتابی با عنوان «خرمشهر و آن ۳۰ دانشجوی لر» به چاپ می‌رسد.

خاطرات ۳۰ فرهنگی لرستانی از دفاع مقدس چاپ می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، در دوران دفاع مقدس تعداد ۳۰ نفر از دانشجو معلمان تربیت معلم علامه طباطبایی خرم‌آباد، با احساس تکلیف به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند که از این ۳۰ دانشجو معلم، سه نفر به درجه رفیع شهادت رسیدند و سه نفر هم از دنیا رفته‌اند.

در دیداری که این دانشجویان دیروز که فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی امروز محسوب می‌شوند، با علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان داشته‌اند، قرار شد با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ثبت و‌ضبط خاطرات این فرهنگیان از دفاع مقدس، خاطرات آنها در کتابی تحت عنوان «خرمشهر و آن ۳۰ دانشجوی لر» به چاپ برسد که در حال حاضر این مطالب این کتاب در حال گردآوری است.

یادآور می‌شود، در سوم خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس رزمندگان جمهوری اسلامی ایران توانستند خرمشهر را آزاد کنند. در این بین، ۳۰ نفر از دانشجویان تربیت معلم علامه طباطبایی خرم‌آباد که در این عملیات حضور داشتند، پس از ۳۹ سال، خاطرات خود از دوران دفاع مقدس و خدمات ارزشمند خود در آموزش و پرورش را بیان کردند و بنا شد این خاطرات ارزشمند به چاپ برسد.

انتهای پیام
captcha