اساس تدبیر؛ توانمندسازی است نه گداپروری
کد خبر: 3978938
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

اساس تدبیر؛ توانمندسازی است نه گداپروری

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: اساس تدبیر ما باید روی توانمندسازی باشد نه گداپروری. چراکه گداپروری ضد دین و ضد اسلام است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 30 خرداد در آیین آغاز به کار بتن‌ریزی تقاطع غیر هم‌سطح میدان مقاومت کلانشهر اراک، تصریح کرد: امیدست شورای آینده با همت بلند خود گام‌های ارزشمندی برای شهرستان بردارد. فعالیت‌های این مجموعه باید به عنوان الگو برای استان مطرح شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد دادم به جای اینکه بخواهیم از کمربندی شمالی، شرقی، غربی و جنوبی استفاده کنیم، زیرگذرها را توسعه دهیم و بعضی از پل‌ها را به سمت زیر گذر ببریم. امیدست در طرح تفضیلی جامع شهرستان اراک که به نظر بنده دارای نقص است، این مشکلات و موضوعات مطرح شود تا چشم‌اندازی خوبی از آینده استان ترسیم شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: شهر اراک می‌تواند به یک شهر نمونه تبدیل شود و برای ابعاد مختلف زندگی شهری و شهروندان همچون کمبود آب و منابع، مسئله اشتغال و...برنامه‌ریزی کنیم تا به طور مثال در زمینه تولید برق برنامه مدونی داشته باشیم و واحدهای صنعتی سنگین و بزرگ برق مورد نیاز خود را تولید کنند و برق مازاد خود را بفروشند و لازم نیست که دولت تنها تولیدکننده برق باشد و نماینده سابق شازند آمد و ما برای هزار مگاوات برق جدید کلنگ زدیم، ولی گویا تنها نام آن و شعار آن در تاریخ مانده است. شعار تنها کافی نیست و تدبیر نیز باید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدست شهر اراک و مردم استان مرکزی جزو شهرهای توسعه یافته و آباد باشند و موضوع آمایش سرزمین یک مسئله‌ای جدی است و بنده نیز روی آن وقت زیادی گذاشته‌ام ولی هنوز چهارچوب دقیق و منسجمی ندارد و اگر آمایش سرزمین استان مرکزی عملیاتی شود آینده روشنی پیش روی این شهر و استان است. باید تکلیف روستا به روستا و هر وجب از این منطقه مشخص شود که چطور باید مسائل را حل و نقشه‌ها و طرح‌ها را عملیاتی کنیم.

امام جمعه اراک همچنین به شرکت خوب مردم استان در انتخابات نیز اشاره و تصریح کرد: با این همه بمبارانی که علیه بسیج مردمی بود خوشبختانه انتخابات موفقی داشتیم و این به این معنا نیست که مشکلی وجود نداشته است، بلکه به این معناست که مشکلات را نیز باید حل کنیم و 4 میلیون رای باطله شایسته ملت ما نیست، اما باز هم نیمی از مردم در انتخابات شرکت کردند و این دستاورد خوبی است.

وی بیان کرد: امیدواریم آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور آینده و شوراهای شهر نیز با همت بلند خود خدمتی متعهدانه و دلسوزانه داشته باشند. با در کنار هم بودن می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و مناطق حاشیه شهر و روستا از جمله اولویت‌های ما است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی پرهیز از گداپروری را مورد توجه قرار داد و افزود: اساس تدبیر ما باید روی توانمندسازی باشد نه گداپروری. چراکه گداپروری ضد دین و ضد اسلام است و اسلام دین توانمندسازی جامعه است و باید همه کمک کنیم بین همه انسانها عدالت باشد و حتی افراد ناتوان نیز توانمندی‌‌های خاص خود را دارند و مشاهده این افراد توانمند باعث افتخار ما است. خداوند به انسان‌ها ظرفیت های بسیاری اعطا کرده است و باید قدرشناس بود و از این ظرفیت‌ها باید به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha