برگزاری دوره «درآمدی بر تاریخ قرآن و اختلاف قرائات» + فیلم
کد خبر: 3987457
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

برگزاری دوره «درآمدی بر تاریخ قرآن و اختلاف قرائات» + فیلم

مسئول فرهنگی دانشکده علوم قرآنی قم از برگزاری دوره «درآمدی بر تاریخ قرآن و اختلاف قرائات» خبر داد و بر لزوم آشنایی جامعه قرآنی با اختلاف قرائات تأکید کرد.

روح‌الله شفیعی، مسئول فرهنگی دانشکده علوم قرآنی قم در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: این دانشکده که زیر مجموعه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است دوره «درآمدی بر تاریخ قرآن و اختلاف قرائات» را با حضور استاد حیدر کسمایی، پیشکسوت قرآنی برگزار کرد.

وی ادامه داد: این دوره در پنج جلسه دوساعته به صورت آنلاین برگزار شد و 120 شرکت‌کننده از بین دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی کشور و همین طور جامعه قرآنی از شهرهای مختلف و حتی از کشورهای عراق، بحرین، لبنان و قطر در آن شرکت کردند.

شفیعی اظهار کرد: دوره از 21 تیرماه آغاز شد و آزمون پایانی نیز امروز برگزار می‌شود. به تمام شرکت‌کنندگانی که موفق شوند در آزمون نصاب نمره را کسب کنند، گواهی‌نامه معتبر از طرف دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اعطا می‌شود.

مسئول فرهنگی دانشکده علوم قرآنی قم گفت: بحث اختلاف قرائات، موضوعی است که حتی برخی از افرادی که در جامعه قرآنی فعالیت می‌کنند از جمله قاریان و حافظان خیلی شناختی از آن ندارند و لازم است که با این علم تا حدودی آشنایی داشته باشند، البته این علم، گسترده است و مرحله بعدی این دوره، تخصصی‌تر خواهد بود.

فیلم بخشی از دوره «درآمدی بر تاریخ قرآن و اختلاف قرائات» با تدریس حیدر کسمایی

انتهای پیام
captcha