حفظ شماره صفحه و آیه کاربرد بیرونی ندارد
کد خبر: 3998236
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
نکاتی برای حافظان قرآن / حجت‌الاسلام میریحیی:

حفظ شماره صفحه و آیه کاربرد بیرونی ندارد

مدرس و حافظ کل قرآن کریم درباره ضرورت دانستن شماره صفحه و شماره آیه برای حافظ قرآن گفت: فردی قرآن را حفظ می‌کند و شماره صفحه و آیه را می‌داند، این یک ویژگی است و حفظش با شماره آیه و صفحه است اما کاربرد بیرونی ندارد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد میریحیی، مدرس و حافظ کل قرآن کریم درباره ضرورت دانستن شماره صفحه و شماره آیه برای حافظ قرآن گفت: حفظ شماره آیه و صفحه جزو حفظ محسوب نیست بلکه ویژگی برای حافظ مصحف شریف است.

وی ادامه داد: فردی قرآن را حفظ می‌کند و شماره صفحه و آیه را می‌داند، این یک ویژگی است و حفظش با شماره آیه و صفحه است اما کاربرد بیرونی ندارد ضمن اینکه همزمان با حفظ این امر توصیه نمی‌شود چون شماره آیه و صفحه، مطلب حاشیه‌ای است و اگر انسان ذهنش را درگیر آن کند از توانش در حفظ آیات کاسته می‌شود.

میریحیی اضافه کرد: اگر فردی علاقه‌مند به حفظ شماره صفحه و آیه است می‌تواند پس از اتمام حفظ به این موضوع بپردازد به دلیل اینکه با مرور زمان و گذشت زمان، بخشی از شماره صفحات و آیات در ذهن ماندگار می‌شود و نیاز نیست برای آن وقت جداگانه‌ای گذاشته شود.

این حافظ کل تصریح کرد: اگر حافظی شماره صفحه و آیه را حفظ می‌کند باید آن را در تمرین روزانه خود قرار دهد تا مرور شود و این موضوع به دست فراموشی سپرده نشود، اگر این اتفاق نیفتد قطعاً از ذهن خواهد رفت.

کد
انتهای پیام
captcha