نمایش مذهبی «یاران خورشید» در ده زیار کرمان به پایان خط رسید + عکس
کد خبر: 4003823
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

نمایش مذهبی «یاران خورشید» در ده زیار کرمان به پایان خط رسید + عکس

اجرای عمومی نمایش مذهبی «یاران خورشید» با محوریت روایتی کوتاه از واقعه عاشورا در روستای ده زیار کرمان شامگاه ۱۸ مهرماه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، نمایش مذهبی «یاران خورشید» که در دهه پایانی ماه صفر در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود کرمان به روی صحنه رفت، شامگاه 18 مهرماه به کار خود پایان داد.

نمایش مذهبی یاران خورشید روایتی کوتاه از واقعه عظیم عاشورا است که در آن قسمت‌هایی از شهادت مسلم بن عقیل(ع) در کوفه، خطبه امام در شب عاشورا در جمع یارانش تا صحنه شهادت حضرت علی اصغر امام حسین(ع) در کربلا را به نمایش گذاشت.

در این نمایش مذهبی که هر شب در دو سانس 45 دقیقه‌ای اجرای عمومی شد 15 نفر از هنرمندان حسینی عضو هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار ایفای نقش داشتند و در مدت برگزاری نمایش، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه چترود، محمدرضا علیزاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان به تماشای این نمایش نشستند.

در طول ده شب اجرای عمومی نمایش مذهبی «یاران خورشید» بیش از هزار نفر به تماشای روایتی کوتاه از واقعه عظیم عاشورا در روستای ده زیار کرمان نشستند و با توجه به استقبال مردم دو شب تمدید شد.

روستای ده زیار یکی از خاستگاه‌های آیین سنتی تعزیه‌خوانی در کشور است که همه ساله میزبان سوگواره‌های استانی و ملی تعزیه با حضور گروه‌های برگزیده تعزیه از سراسر کشور و استان کرمان است.

 

انتهای پیام
captcha