کنگره بین‌المللی «انسان در تراز نهج‌البلاغه» برگزار می‌شود
کد خبر: 4004631
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
25 بهمن در اصفهان؛

کنگره بین‌المللی «انسان در تراز نهج‌البلاغه» برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با موضوع «انسان در تراز نهج‌البلاغه»، ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری مصادف با ۱۳ ماه رجب در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

کنگره بین‌المللی «انسان در تراز نهج‌البلاغه» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از صدا‌وسیمای مرکز اصفهان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، 20 مهرماه در نشست هم‌اندیشی متولیان برگزاری این کنگره، اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان اصفهان را به‌عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور انتخاب کرده، این کنگره با محوریت انسان در تراز نهج‌البلاغه و به میزبانی اصفهان و همکاری مؤسسه نهج‌البلاغه اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنگره در پنج محور تبیین شده است، افزود: محور اصلی آن، «انسان اخلاقی در تراز نهج‌البلاغه» با زیرمجموعه خودسازی، دیگرسازی و سیر انسان ملکوتی، پایایی و پویایی و پارسایی در سیره‌ امام علی(ع) در نهج‌البلاغه است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه بیان کرد: «انسان سیاسی در تراز نهج‌البلاغه»، «انسان اقتصادی در تراز نهج‌البلاغه»، «انسان فرهنگی، اجتماعی و مدنی در تراز نهج‌البلاغه» و «انسان سالم در تراز نهج‌البلاغه»، از دیگر محور‌های این کنگره است.

وی گفت: این موضوعات شامل الزامات و بایسته‌های سیاسی، شیوه‌های بصیرت‌افزایی، فرصت‌ها و چالش‌های سیاسی و دشمن‌شناسی، فلسفه معاش و هویت فردی و اجتماعی، عزت و کرامت و عفو و عافیت و معافات در نهج‌البلاغه است.

بیگی ادامه داد: کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری مصادف با ۱۳ ماه رجب و با همکاری حوزه علمیه اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه علوم و معارف قرآن، انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه ایران، مؤسسه نهج‌البلاغه اصفهان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و با همکاری علمی دانشگاه‌های نجف، کربلا و کوفه و به میزبانی دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود. این کنگره از نظر علمی، مجوز‌های لازم را از isc کسب کرده است.

انتهای پیام
captcha