کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها» منتشر شد
کد خبر: 4016003
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها» منتشر شد

کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها» به‌منظور تقویت نظام خانواده و افزایش مهارت‌‌های شناختی زوجین، از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها»

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، روح‌الله بابایی، رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از انتشار کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها» خبر داد و اظهار کرد: در این کتاب، باورهای بنیادین بررسی شده‌اند که همسران عمدتاً در نتیجه تجارب ناگوار دوران کودکی خود یا پس از ازدواج در اثر تجارب زندگی با همسر، در ذهن خود شکل داده‌اند و ممکن است زمینه‌ساز مشکلات میان زوجین ‌شود.

وی افزود: امروزه خانواده‌های ایرانی دچار تزلزل و آسیب‌های جدی شده‌اند و آمار طلاق رو به افزایش است. بنابراین، در این پژوهش، به‌منظور تقویت نظام خانواده و افزایش مهارت‌‌های شناختی زوجین، طرح‌واره‌های آسیب‌زا به سه بخش فردی، ارتباطی و خانوادگی تقسیم شده‌اند.

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: بر این اساس، با توجه به تحلیل‌های روان‌شناسان و در رویکردی مقایسه‌ای، با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی، طرح‌واره‌ها و شیوه‌های اصلاح و تغییر آنها ارزیابی و برای نخستین بار، 17 فضیلت اخلاقی و 11 رذیله اخلاقی مرتبط با طرح‌واره‌ها از منظر اسلامی بیان‌ شده است.

وی تصریح کرد: مؤلف کتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن سراج‌زاده از اعضای هیئت علمی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بوده که در حوزه خانواده، آثار دیگری همچون «فمینیسم و خانواده» و «نقش تفاوت‌های جنسیتی در روابط همسران» را تألیف کرده است.

یادآور می‌شود، چاپ نخست کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین حسن سراج‌زاده در 488 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 80 هزار تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام
captcha