مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری اصفهان برگزار شد
کد خبر: 4017596
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری اصفهان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری استان اصفهان با حضور رئیس حوزه هنری کشور در عمارت تاریخی سعدی برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان اصفهان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری استان اصفهان که عصر روز گذشته، 9 آذرماه در عمارت تاریخی سعدی برگزار شد، اظهار کرد: هنر اصیل ایرانی، هنری معنوی و فراتر از موضوع در خدمت ارزش‌های دینی و الهی است و اصفهان پایتخت چنین هنری محسوب می‌شود؛ هنری مبتنی بر سلوک انفسی و مجاهده آفاقی، هنر مؤمنانه تمدن‌ساز، هنری که هنرمندش اثر خلق شده را هدیه‌ای از سوی حضرت حق می‌داند و هنری مسئولانه و خالی از خودنمایی و حدیث نفس.

وی افزود: هنر انقلاب مانند میراثی استوار است و چنین غایتی را طلب می‌کند، هنری که از درون آغاز و بیرون را دگرگون می‌کند و خود و جهان را می‌سازد. هنر انقلاب اسلامی چنین هنری است، نه هنری تبعید شده به موزه‌ها و سطحی و بی‌نسبت با عمق معنوی و درونی سلوک هنرمند.

رئیس حوزه هنری کشور ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌ها و تلاش‌های مجتبی شاه‌مرادی، رئیس پیشین حوزه هنری استان اصفهان، احمد نوری، رئیس جدید حوزه هنری این استان را فردی فهیم، مجاهد، پرتلاش و خوش‌خلق خواند و اظهار امیدواری کرد که وی بتواند این مسئولیت را به سرانجام برساند.

دادمان با اظهار خرسندی از اینکه امروز حوزه هنری، سرزنده و به دنبال دغدغه‌های اصیل انقلاب اسلامی در شهر و استان اصفهان است، گفت: هر حرکت رو به جلویی حتماً نقص‌ها، کاستی‌ها و اشکالاتی دارد؛ تغییر مدیریتی فرصتی است که همکاران در حوزه هنری اصفهان باید به آن بیندیشند، هر چند که رئیس جدید از درون خانواده حوزه هنری انتخاب شده است. امیدواریم حرکت حوزه هنری متعالی‌تر و توفیقات روزافزونی نصیب فرهنگ و هنر اصفهان شود.

میثم مرادی بیناباج، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری نیز در این مراسم، گفت: مجتبی شاه‌مرادی در مدت تصدی‌گری بر حوزه هنری استان اصفهان، تلاش‌های چشم‌گیری برای احیای هنر و گرم شدن محافل هنری در این استان انجام داد. مجموعه‌ای از رویدادها که در زمان مدیریت وی رقم خورد، باعث شد خون تازه‌ای در رگ‌های حوزه هنری اصفهان جاری شود و هنر انقلاب و جریان هنر در اصفهان رونق مضاعف بگیرد.

وی افزود: فردی که امروز سکان حوزه هنری اصفهان را در دست می‌گیرد، برای حوزه هنری غریبه نیست، با مراکز هنری و رسانه‌ای آشنایی دارد، در مجموعه اوج و در حوزه سینما فعالیت‌های درخشانی داشته و با ساختار حوزه هنری کاملاً آشناست.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری اظهار امیدواری کرد که چراغ حوزه هنری استان اصفهان همچنان روشن باقی بماند و نور آن تمام اصفهان و ایران عزیز را آکنده کند و در اصفهان به‌عنوان مهد هنر و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، بیش از گذشته شاهد تولیدات و رویدادهایی از جنس انقلاب اسلامی باشیم.

مرادی بیناباج تصریح کرد: آنچه امروز بیش از هر چیز به آن نیاز داریم، بازخوانی سنت اصیل هنر ایرانی در عصر انقلاب اسلامی است که حوزه هنری اصفهان و مدیر آن می‌توانند از عهده‌اش برآیند.

همچنین در این مراسم، مجتبی شاه‌مرادی، رئیس سابق حوزه هنری استان اصفهان اظهار کرد: صمیمانه از همراهی و همدلی همکاران حوزه هنری استان و کارهایی که انجام شد، تشکر می‌کنم و اگر همدلی و همراهی آنها نبود، قطعاً این فعالیت‌ها انجام نمی‌شد.

وی ضمن تشکر از رئیس جدید و پرسنل حوزه هنری استان، اضافه کرد: ما بدون اغراق یک خانواده بودیم و تمام اتفاقاتی که رخ داده، قطعاً بابت همدلی و همراهی همکاران و کاستی‌ها بر عهده بنده بوده است. اکنون نیز امیدوارم چرخ حوزه هنری هر روز پرشتاب‌تر از گذشته بچرخد.

رئیس سابق حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: اگرچه در بعضی از بخش‌ها از ریل‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های سراسری خارج شدیم، ولی این‌ها برای احیای حوزه هنری لازم بود و اکنون حوزه هنری در اصفهان در زمینه فرهنگ و هنر مؤثر است و هنرمندان امروز به حوزه هنری اعتماد دارند. تلاش کردیم حوزه هنری، خانه هنرمندان اصفهان و بدون اغراق، قلب تپنده فرهنگ و هنر اصفهان باشد و امیدوارم این امر محقق شده باشد.

وی از همراهی مدیران مختلف دستگاه‌های شهری و دولتی تشکر کرد و گفت: تلاش کردیم حوزه هنری را به شریکی خوب برای رویدادهای فرهنگی و هنری تبدیل کنیم. اگر همراهی و همدلی دستگاه‌ها نباشد، نمی‌توان برای فرهنگ و هنر شهر کاری انجام داد و این باور، همه جا در حال شکل‌گیری است. به‌طور ویژه، از همراهی هنرمندانی که با وجود بی‌مهری‌هایی که دیده بودند، اعتماد کردند، تشکر می‌کنم و از بازگشت آنان به حوزه هنری خرسندم.

شاه‌مرادی خواستار اعتماد مدیران حوزه هنری کشور به حوزه هنری اصفهان برای واگذاری بخشی از کارها شد و افزود: استان اصفهان با فاصله زیادی از دیگر استان‌ها، توانایی اجرایی و بضاعت هنری و فرهنگی دارد و کاری که در اصفهان انجام می‌شود، دارای کیفیت بالایی حتی نسبت به مرکز است.

وی تأکید کرد: اصفهان برای همه ما عزیز است و جان ماست، ولی نسبت به آن بی‌مهر هستیم و آن‌طور که باید و شاید، حق خود را نسبت به آن ادا نکرده‌ایم. باید بیش از گذشته به فکر اصفهان باشیم و برای اعتلای آن تلاش کنیم؛ اعتلای اصفهان اعتلای فرهنگ و هنر آن است و فرهنگ و هنر اصفهان چیزی جز اسلام، تشیع و هنر متعالی نیست و تکریم اصفهان، تکریم این هنر و فرهنگ است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: ما در مجموعه شهرداری همچنان پشتیبان و همراه حوزه هنری خواهیم بود و امیدوارم این همراهی، طلیعه یک فعالیت مشترک و خوب برای شهر دوست‌داشتنی‌مان باشد.

در ادامه این مراسم، احمد نوری، رئیس جدید حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به اینکه حوزه هنری به‌واسطه انقلاب اسلامی شکل‌ گرفته است، اظهار کرد: حوزه هنری اصفهان شعار خود را قلب تپنده فرهنگ و هنر نصف جهان قرار داد، به این معنی که خود را همراه و در کنار همه دستگاه‌های اجرایی می‌بیند و برای شکل‌گیری جریان‌های فرهنگی و هنری مؤثر در اصفهان هم‌افزایی ایجاد می‌کند.

وی افزود: اقدامات حوزه هنری به‌ویژه در اصفهان، به تولید آثار هنری، شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان هنرمندان، جریان‌سازی فرهنگی و هنری در استان و کشور و شناسایی و کشف استعدادهای هنری به‌خصوص در شهرستان‌ها و توانمندسازی آنها مربوط می‌شود.

رئیس جدید حوزه هنری استان، اصفهان را دارای دو سرچشمه زاینده‌رود و فرهنگ و هنر دانست و خواستار رونق همیشگی هنر اصفهان برای هنرمندان و مردم این شهر شد و گفت: به‌دلیل موقعیت مکانی حوزه هنری استان اصفهان، امیدوارم در خصوص گردشگری هنری نیز بتوانیم فعالیت کنیم.

نوری با اشاره به بحث فرا تهران، ادامه داد: تقویت هنر معاصر و فرهنگ ایرانی و اسلامی و توجه ویژه به هنر مردمی و ظرفیت ویژه اصفهان در تاریخ شفاهی هنر، از اقدامات مهمی است که باید انجام شود و اصفهان می‌تواند مرکز اصلی تاریخ شفاهی کشور باشد.

در پایان این مراسم، احمد نوری به‌عنوان رئیس حوزه هنری استان اصفهان معرفی و از مجتبی شاه‌مرادی، رئیس پیشین این نهاد قدردانی شد.

همچنین در حاشیه این مراسم، از سامانه خرید آنلاین کتاب‌های حوزه هنری با عنوان 4baagh رونمایی و کلنگ سینما تئاتر روباز حوزه هنری اصفهان در عمارت تاریخی سعدی زده شد.

انتهای پیام
captcha