برگزاری طرح گلریزان حامیان فرشته‌ها توسط شیرخوارگاه رفیده
کد خبر: 4022658
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
به مناسبت طولانی‌ترین شب سال صورت می‌پذیرد؛

برگزاری طرح گلریزان حامیان فرشته‌ها توسط شیرخوارگاه رفیده

به مناسبت طولانی‌ترین شب سال، شیرخوارگاه رفیده در اقدامی خداپسندانه طرح گلریزان حامیان فرشته‌ها را انجام می‌دهد.

طرح گلریزان حامیان فرشته‌ها

به گزارش  ایکنا، مرکز خدمات توانبخشی و شیرخوارگاه رفیده به مناسبت طولانی‌ترین شب سال در اقدامی خداپسندانه طرح گلریزان حامیان فرشته‌ها را در تاریخ اول دی‌ماه انجام خواهد داد.

مجتمع خدمات توانبخشی و شیرخوارگاه مرکز رفیده به صورت شبانه‌روزی خدمات خود را به بیش از ۸۰ نوزاد و کودک با معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی ارائه می‌دهد.

این مرکز تنها مرکزی است که در تهران کودکان شیرخوار معلول را نگهداری می‌کند و با توجه به معلولیت‌های خاص این کودکان و ایزوله بودن مرکز، اکثر کودکان دارای معلولیت‌های جسمی، حرکتی، ذهنی و یا معلولیت‌های ترکیبی هستند؛ بنابراین مربیان و مادریاران حاضر در این مجتمع، نیازمند مهارت‌های خاص روحی و تخصصی هستند.

تمام هزینه‌های جاری و درمانی این مرکز توسط مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود. مرکز رفیده و کودکان این مرکز با معلولیت‌های شدید جسمی حرکتی، ذهنی و یا ترکیبی مواجه هستند که می‌توان گفت ساده‌ترین نوع آن‌ها گروه‌های سندروم دان است.

این مرکز که توسط دو نیکوکار به نام‌های معصومه چیذری و مرحوم حاج قاسم چیذری وقف‌ شده است، رفیده نام گرفت که همنام یکی از پرستاران ارامنه زمان حضرت محمد (ص) بوده است که فداکاری‌های زیادی را در آن دوران از خود نشان داده بود.

انتهای پیام
captcha