حضرت مسیح(ع)؛ از اسوه‌های برتر اخلاق در قرآن
کد خبر: 4023934
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

حضرت مسیح(ع)؛ از اسوه‌های برتر اخلاق در قرآن

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: قرآن، حضرت مسیح(ع) را به‌عنوان یکی از اسوه‌های برتر اخلاقی معرفی می‌کند و تعابیری که برای آن حضرت به‌کار می‌برد، برای شخص دیگری به‌کار نبرده است.

حامد اهتمام معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد اهتمام، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: مطمئناً قتل، جنایت و بی‌اخلاقی‌هایی که به نام مسیحیت و هر دین دیگری در جهان در حال رخ دادن است، با آموزه‌های حضرت مسیح(ع) و همه پیامبران فرسنگ‌ها فاصله دارد. مسیح(ع) نماد اخلاق محسوب می‌شود و امروز دنیای تکنولوژی‌زده و بی‌اخلاق ما نیازمند بازخوانی آموزه‌های آن حضرت است.

وی افزود: توصیف و منزلتی که در اسلام برای حضرت مسیح(ع) بیان شده است، حتی در آیین مسیحیت مورد توجه قرار نگرفته و تعبیر یکی از علمای اسلام این است که اگر تعریف و تمجیدی که قرآن کریم درباره حضرت مسیح(ع) و مادرشان، حضرت مریم مقدس(س) را نداشتیم، جهان بشریت به عظمت و قداست ایشان دست نمی‌یافت.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در قرآن کریم، مسیح «کلمه خدا» و «روح خدا» نامیده شده و این تعابیر برای شخص دیگری به‌کار نرفته است، تصریح کرد: خداوند متعال با بیان اوصاف ارزنده، حضرت مسیح(ع) را به‌عنوان یکی از اسوه‌های برتر اخلاقی معرفی می‌کند که سزاوار است، هر انسان موحدی این زیبایی‌های اخلاقی را در زندگی خود نهادینه کند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم، حضرت مریم(س) را یکی از چهار زن برتر عالم معرفی می‌کند، گفت: در قرآن بیان شده است که بنی‌اسرائیل به حضرت مریم(س) تهمت زدند که باعث رنجش خاطر ایشان شد. قرآن همواره از پاکی نفس و جسم حضرت مریم(ع) یاد می‌کند و عبادت‌های او را به رخ دیگران می‌کشد، ولی متأسفانه نگاه جامعه مدرن به زن با آموزه‌های ادیان هیچ تناسبی ندارد و باید ارزش‌های اخلاقی بازتعریف شود. در واقع، نیازمند نفس مسیحایی برای بازگشت به اخلاق هستیم.

انتهای پیام
captcha