حضور نخستین مجری محجبه در شبکه خبری ایالت «کنتیکت» آمریکا
کد خبر: 4024499
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

حضور نخستین مجری محجبه در شبکه خبری ایالت «کنتیکت» آمریکا

 یک زن محجبه مصری برای نخستین بار به عنوان اولین مجری محجبه شبکه خبری ایالت کنتیکت آمریکا مشغول به کار شد.  

آیه جلال، نخستین مجری زن محجبه در ایالت کنتیکت آمریکا

به گزارش ایکنا؛ به نقل از کویت نیوز، «آیه جلال» روزنامه‌نگار آمریکایی مصری تبار است که به عنوان اولین مجری محجبه ایالت کنتیکت آمریکا انتخاب شده است.
 
آیه جلال در توئیتی از این انتخاب خبر داد و نوشت که از این دستاورد شغلی و شخصی هیجان زده است.
 
آیه پیش از اینکه در روز عید میلاد مسیح (ع) به عنوان مجری خبر شبکه WFSB News در صفحه تلویزیون ظاهر شود، خبرنگار این شبکه بوده است.
 
سایت  CT insider به نقل از آیه نوشت که وی از اینکه حجابش موجب پذیرفته نشدن او به عنوان خبرنگار تلویزیون و ممانعت از ظاهر شدن در مقابل دوربین شود، هراس داشته است.
 
وی افزود: همکارانم مرا تشویق کردند و من شروع به کسب تجربه لازم برای خبرنگاری و مشغول شدن در این حرفه کردم.
 
آیه با اشاره به اینکه سالها شاهد تخریب چهره مسلمانان در رسانه‌ها بوده است، اظهار کرد: من اعتقاد دارم که برداشت‌های غلط و بدفهمی‌های بسیاری درباره مسلمانان وجود دارند. در حالی که مسلمانان جزئی از این کشور هستند.
 
وی در ادامه سخنان خود به حمایت دوستان و خانواده‌اش اشاره کرد و گفت: پس از حضورم در تلویزیون، از حمایت بسیاری از سوی بینندگان، دوستان، خانواده و اکثر افراد برخوردار شدم.
 
این خبر از سوی رسانه‌ها و محافل دانشگاهی و سازمان‌های آمریکایی مورد استقبال قرار گرفت. به طوری که «هاوارد فورمن» استاد دانشگاه ییل در آمریکا، ضمن تبریک به این شبکه خبری به دلیل اینکه یک فرد از اقلیت مسلمان را به عنوان مجری خبر انتخاب کرده است، گفت: این رویداد می‌تواند الهام بخش دیگران باشد تا فعالیت‌های بیشتری در زندگی خود انجام دهند.
 
خبر انتصاب این مجری محجبه مصری، از سوی «کینلا ملیسا» مجری محجبه شبکه سی‌بی‌سی نیز به اشتراک گذاشته شد. وی نوشت: شاید آیه نخستین اخبارگوی محجبه در آمریکا نباشد اما من اطمینان دارم که او نخستین مجری خبر در این ایالت است.
 
آیه جلال در بیوگرافی خود نوشته است که در ایالت کنتیکت آمریکا متولد شده و در آنجا پرورش یافته است؛ او در رشته روزنامه‌نگاری و علوم سیاسی فارغ التحصیل شده و به عنوان خبرنگار دانشگاه نیز فعالیت می‌کرد. وی پیش از فارغ التحصیلی موفق به کسب جایزه دستاوردهای دانشگاهی از دانشگاه کنتیکت شد. آیه جلال 3 سال‌پیش به تیم خبری شبکه  WFSB News پیوسته است.
انتهای پیام
captcha