حضور مردم در حماسه ۹ دی به دلیل فرهنگ عاشورایی بود
کد خبر: 4024744
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

حضور مردم در حماسه ۹ دی به دلیل فرهنگ عاشورایی بود

یک کارشناس مدیریت استراتژیک با اشاره به حضور حماسی مردم در ۹ دی ۸۸ گفت: حضور مردم در صحنه به دلیل از ایمان اسلامی و فرهنگ عاشورایی بوده و هست و به گفته یکی از شخصیت‌های غربی و صهیونیستی، انقلاب اسلامی دو وجه دارد، یک وجه آن در عاشورا و وجه دیگر در انتظار است. 

قدیری ابیانه

محمدحسن قدیری‌ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: نقطه مشترک ۹ دی و فعالیت قبل از انقلاب، مشارکت مردم و احساس مسئولیت آنان است، مردم قبل از انقلاب برای تشکیل حکومت اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های رژیم شاهنشاهی و اربابانش و بعد از انقلاب برای حفظ و تقویت جمهوری اسلامی و در فتنه ۸۸ نیز برای خنثی کردن توطئه فتنه‌گران و عوامل دشمن تلاش کردند.

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه ناشی از ایمان اسلامی و فرهنگ عاشورایی بوده و هست و به گفته یکی از بزرگان غربی و صهیونیستی، انقلاب اسلامی دو وجه دارد، یک وجه آن در عاشورا و وجه دیگر در انتظار است. 

این دکترای علوم دفاعی استراتژیک خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورایی تحرک‌بخش و فرهنگ انتظار نیز امیدآفرین است؛ این دو لازمه حرکت رو به جلو هستند؛ این باورها موجب شکست دشمن در توطئه‌ها شده است. غربی‌ها معقتدند باید به فرهنگ «عاشورا» و «امید، باور به انتظار و مهدویت» ضربه بزنند و در این راستا نهایت تلاش خود را می‌کنند؛ در فتنه ۸۸ دیدیم در ابتدا صحبت از ادعای تقلب و اعتراض به انتخابات بود که بعداً شعار فتنه‌گران به اصل نظام رسید و پس از جسارت، ماهیت خود را نشان دادند و اصل اسلام را نشانه گرفتند، در حقیقت هدف آنان نشانه گرفتن اصل دین بود.

وی تصریح کرد: با حضور مردم در صحنه، توطئه‌گران شکست خوردند و مردم این ماجرای کثیف را جمع کردند، فراموش نکنیم که شکست دشمن به معنای پایان توطئه‌ها نیست بلکه لازم است مردم همواره در صحنه حضور داشته باشند و از انقلاب اسلامی حفاظت و حمایت کنند؛ مردم باید این پشتیبانی را کمرنگ نکنند و بدانند هر چه جمهوری اسلامی قوی‌تر باشد خسارت‌ها و هزینه‌های کمتری را در این دنیای متلاطم تحمل خواهند کرد.

قدیری ابیانه اشاره کرد: به قول شهید سلیمانی رمز رستگاری ارتباط تک‌تک افراد همراهی با اصل ولایت و ولی‌فقیه است؛ رمز ماندگاری انقلاب اسلامی آگاهی مردم است و این آگاهی زمینه‌ساز مشارکت و حضور مردم در صحنه است، البته این حضور از حضور سیاسی گرفته تا حضور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را شامل می‌شود.

این استراتژیست در پایان سخنانش تشریح کرد: حضور مردم در صحنه باید در تمام ابعاد صورت بگیرد، برای مثال در حضور سیاسی، حضور در  ۹ دی تا عمل به عناوینی که رهبری به‌عنوان شعار سال انتخاب کردند را شامل می‌شود و همه ما باید به‌دنبال عمل به آن باشیم. فکر نکنیم که باید بنشینیم و فقط مسئولین عمل کنند، هر چند مسئولین باید عمل کنند ولی این وظیفه را از دوش ما برنمی‌دارد. باید مسئولیت‌پذیری را در جامعه رواج دهیم و هر کس به خودش به‌عنوان راه‌حلی برای مسائل کشور نگاه کند و تلاش خود را در این راستا انجام دهد. باید در کنار حقوق مردم بر انجام وظایف هم تأکید کنیم.

انتهای پیام
captcha