اجرای طرح کتابت قرآن در تاتارستان
کد خبر: 4028051
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

اجرای طرح کتابت قرآن در تاتارستان

اداره مسلمانان جمهوری تاتارستان روسیه امروز چهارشنبه، 22 دی، اجرای طرح کتابت قرآن را به مناسبت هزار و صدمین سالگرد گرویدن مردم ولگا به دین اسلام، آغاز کرد.  

اجرای طرح «کتابت قرآن» در جمهوری تاتارستانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری AZERTAC، مراسم رسمی کتابت قرآن کریم در تاتارستان، با کتابت سوره مبارکه حمد به خط عربی در مسجد «کول شریف»(گل شریف) آغاز می‌شود و در این مراسم روحانیون و شخصیت‌های اسلامی روسیه و همچنین نمایندگان مقامات محلی نیز حضور خواهند داشت.
 
در پایان این طرح، یک نسخه خطی از قرآن کریم تهیه می‌شود و سپس نسخه‌هایی از آن چاپ و منتشر خواهد شد. این طرح گامی در راستای احیای هنر خوشنویسی قرآنی در روسیه به شمار می‌رود.
 
تاکنون نسخه‌های خطی قرآن در کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، امارات، بحرین، مراکش، پاکستان و چند کشور دیگر تهیه و منتشر شده است.
 
به مناسبت هزار و صدمین سالگرد گرویدن مردم بلغار ولگا به دین اسلام، 17 رویداد دیگر از جمله احداث مرکز حفظ و مطالعه نسخ خطی اسلامی نیز در جمهوری تاتارستان روسیه اجرا می‌شود.
 
گفته می‌شود که برخی رویدادهای علمی، فرهنگی و آموزشی در تاتارستان در حال برنامه‌ریزی است که نشانه اهمیت گرویدن مردم ولگای بلغارستان به دین اسلام است.
 
از جمله این رویدادها می‌توان به ساخت مجموعه و مسجدی با عنوان یادبود هزار و صدمین سالگرد مسلمان‌شدن مردم بلغار ولگا اشاره کرد که شامل موزه، کتابخانه، سالن‌های سخنرانی و نمایشگاه خواهد بود.
 
همچنین به همین مناسبت، مرکز علمی حفظ، مطالعه و نشر منابع خطی اسلامی موجود در کتابخانه‌های مختلف و مؤسسات علمی، در شهر قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان ساخته خواهد شد.
 
 

انتهای پیام
captcha