ازسرگیری اعزام زائران عمره از اندونزی پس از دو سال
کد خبر: 4028450
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

ازسرگیری اعزام زائران عمره از اندونزی پس از دو سال

دولت اندونزی با انجام تدابیر تازه پیشگیری از کرونا قصد دارد سفر زائران عمره این کشور را از سربگیرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سلام گیت‌وی؛ دولت اندونزی امیدوار است که سفر عمره از این کشور به تدریج به وضعیت پیش از شیوع کرونا برگردد. هفته قبل این کشور 419 عمره‌گذار را به عربستان فرستاد.

پس از اینکه دولت اندونزی تدابیر ویژه تازه‌ یعنی لزوم قرنطینه همه زائران در فرودگاه سوکارنو هاتا پیش از عزیمت به حج را برای پایش کرونا اعلام کرد،  عربستان پذیرش حجاج اندونزی را آغاز کرد. همچنین اندونزی پایش سلامت و تست پی‌سی‌آر را به صورت متمرکز انجام می‌دهد.

حلمان لطیف، مسئول سازمان حج و عمره در وزارت امور دینی اندونزی اعلام کرد: ما باید اطمینان حاصل کنیم که این اعزام موفقیت‌آمیز است، زیرا اگر موفق شویم تدابیر اتخاذ شده می‌تواند برای ادامه اعزام زائران امسال مبنای عمل قرار گیرد.

از فوریه سال 2020 ده‌ها هزار سفر عمره در اندونزی لغو شده است. پیش از شیوع کرونا اندونزی هرساله یک میلیون عمره‌گزار به عربستان اعزام می‌کرد.

سیام رسفیادی رئیس انجمن سفر حج و عمره اندونزی اعلام کرد که در پایان ماه جاری میلادی فروش بسته‌های سفر عمره را در این کشور از سر خواهد گرفت.

وی گفت که تدابیر پیشگیرانه جدید اقدام درستی است که از سوی دولت برای جلوگیری از صدور آزمایش‌های جعلی کرونا یا جعل مدارک از سوی آژانس‌های مسافرتی غیرمجاز صورت می‌گیرد.

با از سرگیری سفر عمره شرکت هواپیمایی دو بار در هفته روزهای چهارشنبه و جمعه از فرودگاه سوکارنو هاتا به مدینه مکرمه پرواز خواهد داشت.

 

انتهای پیام
captcha