مجالس دعای ندبه مکانی برای اصلاح نفس است
کد خبر: 4030127
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

مجالس دعای ندبه مکانی برای اصلاح نفس است

امام جماعت مسجد حضرت عباس(ع) با اشاره به جایگاه مجالس دعای ندبه در اصلاح خود و دیگران، گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌توان خود و دیگران را اصلاح کرد، مجالس دعای ندبه است. همه چیز در دعای ندبه است، از اصول و فروع دین تا اخلاقیات در این دعاست.

حجت‌الاسلام‌ محمدباقر شریعت‌پناه استاد حوزه علمیهبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر شریعت‌پناه، از اساتید حوزه علمیه تهران، صبح امروز، اول بهمن‌ماه در مراسم قرائت دعای ندبه در مسجد حضرت عباس(ع)، با بیان اینکه اصلاح خود و دیگران از وظایف مهم ماست، گفت: اگر اصلاح نفس کردید و بر اصلاح دیگران هم در حد توان قدم برداشتید به وظیفه عمل کرده‌اید، نتیجه اینکه در جامعه گناه کمتر است و ظهور نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: اگر به اصلاح نفس خود و دیگران توجه نکنید، ظهور عقب می‌افتد و ظهور که عقب افتاد، گناهان در جامعه زیاد می‌شود و امید مردم هم به اولیای خدا کم می‌شود.

امام جماعت مسجد حضرت عباس(ع) تهران با اشاره به جایگاه مجالس دعای ندبه در اصلاح خود و دیگران، گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌توان خود و دیگران را اصلاح کرد، مجالس دعای ندبه است. همه چیز در دعای ندبه است، از اصول و فروع دین تا اخلاقیات در این دعاست. خود حضرت ولیعصر(عج) سفارش به دعای ندبه فرمودند که به شیعیان ما بگویید که روزهای جمعه دعای ندبه را بخوانند. دعای ندبه محل زیارتگاه حضرت است و زیارت امام یعنی زیارت خدا.

حجت‌الاسلام شریعت‌پناه در پایان گفت: دعای ندبه جای زیارت حضرت ولیعصر(عج) است و مقدمات برای زیارت حضرت آن است که چشم و گوش و زبان و روح این چهار عضو آماده برای صحبت با حضرت باشند. یعنی در مجلس دعای ندبه که نشسته‌اید حواستان به حضرت باشد. چشمتان به راه او باشد، گوشتان به همین دعای ندبه که خوانده می‌شود باشد، زبانتان این دعا را بخواند و روحتان هم متوجه به حضرت باشد.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha