تظاهرات مردم یمن در اعتراض به افزایش تجاوزات محور آمریکایی ـ سعودی
کد خبر: 4030274
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

تظاهرات مردم یمن در اعتراض به افزایش تجاوزات محور آمریکایی ـ سعودی

هزاران نفر از مردم پایتخت یمن در اعتراض به تشدید جنایات نظامی و افزایش فشارهای اقتصادی محور آمریکایی ـ سعودی علیه مردم این کشور در صنعا پایتخت، تظاهرات کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، صدها هزار نفر از مردم یمن در تظاهرات گسترده مردمی در صنعا، پایتخت این کشور شرکت کردند تا تشدید جنایات نظامی و اقتصادی تجاوزگران سعودی ـ آمریکایی و کشتار غیرنظامیان از سوی آنها را محکوم کنند.

واکنش یمنی‌ها به تشدید جنایات نظامی و اقتصادی تجاوزات سعودی ـ آمریکایی، تظاهرات گسترده در صنعا، پایتخت و برخی استان‌های دیگر در محکومیت کشتارهای تجاوزکاران علیه غیرنظامیان این کشور بود. این جنایتکاران با یورش مستمر به محله‌های مسکونی و مناطق غیرنظامی و همچنین تحریم ورود مشتقات نفتی، فشار نظامی و اقتصادی خود علیه مردم یمن را تشدید کرده‌اند.

جمعیتی که در میدان باب الیمن در صنعا، پایتخت این کشور ازدحام کردند، پرچم‌ها و پلاکاردهایی  را حاوی شعارهایی علیه سیاست‌های آمریکا و تشدید مداوم جنایت‌های آن برافراشتند.

محمد فتاح، مشاور رئیس شورای عالی سیاسی در یمن گفت: ما به متجاوزان و مزدوران آنها می‌گوییم شما از کل منطقه بیرون رانده خواهید شد نه تنها یمن زیرا شما ترسو، حقیر و جنایتکار هستید.

شرکت‌کنندگان تأکید کردند که آمریکا با تأمین سلاح و پوشش سیاسی نیروهای متجاوز برای ادامه تجاوزات خود علیه یمن در سایه سکوت مشکوک جامعه جهانی، در پشت کشتار یمنی‌ها و تخریب تأسیسات آنها قرار دارد.

انتهای پیام
captcha