رونمایی از نشان مجمع قرآنیان اسلامشهر + عکس و صوت
کد خبر: 4030470
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

رونمایی از نشان مجمع قرآنیان اسلامشهر + عکس و صوت

هفتمین محفل انس با قرآن کریم از سوی مجمع قرآنیان اسلامشهر و با مشارکت انجمن خوشنویسان اسلامشهر با رونمایی از نشان مجمع قاریان برگزار شد.

رونمایی از نشان مجمع قرآنیان اسلامشهر + عکسبه گزارش ایکنا، هفتمین محفل انس با قرآن کریم از سوی مجمع قرآنیان اسلامشهر و با مشارکت انجمن خوشنویسان اسلامشهر، جمعه، اول بهمن‌ماه  پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین نوروزی، امام جمعه شهرستان اسلامشهر و نماینده ولی فقیه و حجت‌الاسلام میرزاپور، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اسلامشهر برگزار شد.

این محفل با دعوت از اساتید و پیشکسوتان قرآنی چون سیدمحسن موسوی‌بلده، احمد ابوالقاسمی و قاریان بین‌المللی چون هادی موحدامین، علیرضا رحمانی، قاری جوان و خوشخوان همدانی و هادی قاسمی، مبتهل‌خوان و تلاوت سایر قراء برجسته کشورمان چون مهدی شاه‌بیک همراه بود.

در این محفل سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان به ارائه بیاناتی درباب فضیلت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: بنابر حدیث ثقلین «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی ما إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بهما لَنْ تَضلُّوا أبَداً و إنّهما لَنْ یَفْتَرِقا» قرآن و عترت باهم هستند، این دو از هم جدایی ناپذیرند و تعبیر کلی این است که اینها یک وجود هستند و نه دو وجود. یعنی ماهیتاً یکی هستند یعنی خداوند یک امام در دو وجه فرستاده است؛ یکی تحت عنوان امام به صورت بشر و دیگری امامی به شکل کتاب.

وی با تأکید بر اینکه نقاط مشترک این دو ثقل عظیم به حدی زیاد است که می‌توان در این باره اهل علم کتاب‌هایی به رشته تحریر درآورند، اظهار کرد: مفهوم این است که ما باید در تعامل با این امام‌ها که در دو وجه هستند، یک نوع برداشت و تعامل داشته باشیم. چنانکه درباره قرآن گفته شده هر بار قرآن می‌خوانید و می‌شنوید بگریید و اگر به گریه در نمی‌آیید تباکی کنید همانطور که برای  ذکر امام حسین(ع) نیز همین را فرموده‌اند. بنابراین اگر جایی قرآن است حتما امام نیز همان جا است. لذا قرآن بدون اهل‌بیت(ع) معنا ندارد و اهل‌بیت(ع) نیز از قرآن جدایی‌ناپذیر هستند.

موسوی‌بلده اضافه کرد: هر بار قرآن خوانده می‌شود، حضرت قرآن نازل می‌شود و حضور می‌یابد پس اگر جایی قرآن خوانده می‌شود و حضرت قرآن نزول پیدا می‌کند، امام نیز آنجا است. یعنی هربار قرآن می‌خوانیم فقط به محضر قرآن نرسیدیم بلکه امام زمان نیز هستند لذا هنگامی که در مجلس قرآن هستیم اهل‌بیت(ع) نیز حاضر هستند. مثل زیارت اهل‌بیت(ع) در مضاجع شریف که معتقدیم امامان ما را می‌بینند و در محضر آنها ادب می‌کنیم.

این خادم قرآن با تأکید بر اینکه فایده زیارت آن است که از حضور معصوم نور می‌گیریم و این نور به قلب ما وارد می‌شود، بیان کرد: حضرت قرآن امام اکبر است و این ویژگی را نیز دارد بنابراین برای اینکه معارف قرآن و معارف عترت در قلبمان وارد شود باید به زیارتشان برویم. مؤمنان و مسلمانان قرآن را مطالعه نمی‌کنند بلکه تلاوت می‌کنند که این غیر از مطالعه است و در تلاوت نیز معنای آیات را تدبر می‌کنند چنان که در روایت آمده است « ...يُرَتِّلُونَ آياتِهِ و يَتَفَهَّمونَ مَعانِيَهُ و يَعمَلُونَ بأحكامِهِ، ...».

کد

موسوی‌بلده گفت: در تلاوت قرآن اگر این را بدانیم که در هر بار تلاوت قرآن، عترت نیز حاضر هستند و این دو از هم جدایی ناپذیر هستند، آن هنگام است که نهایت ادب را رعایت می‌کنیم. از سوی دیگر سعی کنید هر بار قرآن می‌خوانید تلاوت آن روز را به یکی از معصومین(ع) هدیه کنید. آن هنگام روح آن معصومین را در تلاوت حس می‌کنید و مجلس بوی عترت می‌گیرد.

وی در پایان یادی کرد از پدر ومادرهایی که ما را با جلسات ذکر اهل‌بیت(ع) آشنا کردند و ما را پای رحل قرآن نشاندند.

در بخش دیگر این برنامه احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان به بیان خاطره‌ا‌ی از اعتماد استاد موسوی بلده به وی پرداخت و گفت: ما قاریان باید به گونه‌ای برخورد کنیم که زمینه اعتماد سایرین را فراهم کنیم تا بتوانیم آنها را جذب قرآن و آموزه‌های آن کنیم.

در پایان این مراسم که با حضور بانوان فعال قرآنی شهرستان همراه بود، از دو بانوی قرآنی شهرستان، فرجی و سهیلی زاده به جهت کسب رتبه ممتاز در رشته تحقیق مسابقات اوقاف توسط رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر تجلیل به عمل آمد و طی برنامه‌ریزی انجام شده از نشان و برند محافل و مسابقات و جشنواره‌های قرآنی مجمع قرآنیان اسلامشهر، تحت عنوان «منادی» رونمایی شد.

همچنین در این مراسم، هنرمندان انجمن خوشنویسان اسلامشهر هم در فواصل این محفل چند ساعته خط نوشته‌هایی از آیات کلام وحی را نگارش کردند.

گفتنی است، این محفل از طریق صفحه مجمع قرآنیان اسلامشهر در اینستاگرام به نشانی @mquran_eslamshahr به صورت زنده پخش شد.

تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان

 سوره مبارکه آل‌عمران آیات 33 تا 37 و سوره کوثر

کد

ابتهال‌خوانی سیدهادی قاسمی، مبتهل‌خوان

کد

تلاوت محسن قاسمی، قاری برجسته کشور

سوره مبارکه مزمل، آیات1 تا 10 

کد

تلاوت علیرضا رحمانی، قاری ممتاز

سوره مبارکه رعد، آیات 19 تا 24

کد

تلاوت شاه‌‌بیک، قاری جوان

سوره مبارکه مریم، آیات 11 تا 21 و آیات ابتدایی سوره مبارکه طارق

کد

 تلاوت سلطان‌پور، قاری ممتاز کشورمان

سوره مبارکه فرقان، آیات 70 تا 76 و آیات ابتدایی سوره مبارکه قیامت

کد

تلاوت امین رحیمی، قاری جوان

سوره مبارکه عنکبوت، آیات 1 تا 11

کد
 
گزارش از مرتضی اوحدی
انتهای پیام
captcha