اولین مسابقات قرآنی جامعه رسانه‌ای کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 4030542
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور خبر داد:

اولین مسابقات قرآنی جامعه رسانه‌ای کشور برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: اولین مسابقات قرآنی جامعه رسانه‌ای کشور را برگزار خواهیم کرد و تمامی عکاسان و خبرنگاران و فعالان رسانه در این مسابقات می‌توانند شرکت کنند تا از این رهگذر توجهی به معنویت‌افزایی خبرنگاران به‌عنوان برنامه‌های تحولی داشته باشیم.

عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در نشست با اصحاب رسانه خراسان جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، شب گذشته، دوم بهمن‌ماه در نشست با اصحاب رسانه خراسان‌جنوبی با تأکید بر تحول در سازمان بسیج رسانه، اظهار کرد: بسیج رسانه یک سازمان تخصصی است و امروز به یک بلوغ اجتماعی و فکری رسیده است.

وی با بیان اینکه حرف از تحول که می‌شود باید نقش‌آفرینی را مد نظر قرار داد، افزود: تحول بدون نقش‌آفرینی جالب نیست و باید در راستای تشکیل جبهه رسانه انقلاب و گفتمان انقلاب ورود پیدا کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه بسیج رسانه در تحول هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند نقشی داشته باشد و خبرنگاران باید خود این نقش را ایفا کنند، تصریح کرد: امروز درصدد هستیم که در سال ۱۴۰۱ نقشه تحولی سازمان بسیج رسانه که یک نقشه پنج ساله است را ابلاغ کنیم.


بیشتر بخوانید:


محمدیان با بیان اینکه قالب را تعریف نکرده‌ایم، افزود: قالب رسانه نسبت به همه قالب‌ها متفاوت است و این ظرفیت باید با کمک رسانه دیده شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در شخصیت‌پروری و معرفی الگوها ورود پیدا کنند، تصریح کرد: رسانه لازم است در چگونگی تبدیل فکر به عمل ورود پیدا کنند، اما مشکل ما ناتوانی در سیستم بوروکراسی اداری است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه در جامعه افراد نسبت به یکدیگر دافعه دارند که نمی‌توانیم سیستم اجتماعی عامه‌پسند را دنبال کنیم، بیان کرد: باید وجود نظام رقابتی را در رسانه دنبال کنیم؛ رقابتی که براساس باورها و ارزش‌ها و پیشرفت رسانه براساس نیاز جامعه باشیم.

وی ادامه داد: تحول در سازمان بسیج رسانه ضرورت است که باید به گفتمان واحد با کمک رسانه‌ها تبدیل شود؛ سند رسانه که تنظیم شود باید ساختارشکن باشد که هر استان بنا به فراخور گویش و فرهنگ خود بتواند از این سند بهره‌برداری کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر تمرکز بر آموزش و پژوهش در سند تحولی رسانه، بیان کرد: پنج باشگاه تخصصی خبرنگاران راه‌اندازی خواهد شد چراکه در حوزه تخصصی رسانه خلأ داریم.

محمدیان با بیان اینکه لازم است تخصص در حوزه برنامه‌ها پیگیری شود، افزود: از نگاه عامه‌پسند باید خارج شده و تمرکز سازمان باید بر تخصص‌پروری شود.

وی با بیان اینکه نکته دوم در بحث انتخاب چهره رسانه سال هر استان براساس شاخص‌گذاری است، تصریح کرد: همچنین اولین کنگره رسانه‌های انقلاب برگزار خواهد شد و در این کنگره ۱۰ دبیرخانه فعال خواهد بود.

محمدیان با اشاره به برنامه دیدار اصحاب رسانه با مقام معظم رهبری، افزود: در حوزه خدمات رفاهی بسیج خدمتگزار جامعه رسانه‌ای است و برنامه‌های متنوعی دیده‌ایم.

وی بیان کرد: اولین مسابقات قرآنی جامعه رسانه‌ای کشور را برگزار خواهیم کرد و تمامی عکاسان و خبرنگاران و فعالان رسانه در این مسابقات می‌توانند شرکت کنند تا از این رهگذر توجهی به معنویت‌افزایی خبرنگاران به‌عنوان برنامه‌های تحولی داشته باشیم.

محمدیان ادامه داد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر که جشنواره زیربنایی رویش‌ها و شناسایی استعدادهای نوین در عرصه رسانه در مرحله کشوری است نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در مدت پنج سال تعبیه شده است، تصریح کرد: در حوزه افزایش بودجه رسانه ورود پیدا کرده‌ایم و تأکید بر استفاده از رسانه‌های دیجیتال داریم.

محمدیان با بیان اینکه خلأهای گذشته نباید تجمیع شود، اظهار کرد: در جامعه رسانه تحول زمانی محقق می‌شود که حسابرسی کنیم، اما ما در تشکیل جبهه رسانه موفق نبوده‌ایم.

انتهای پیام
captcha