فاطمه(س)؛ رأس آیه تطهیر
کد خبر: 4030551
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

فاطمه(س)؛ رأس آیه تطهیر

یک کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) حلقه وصل نبوت و امامت است، گفت: در بسیاری از آیات از جمله آیه تطهیر خداوند متعال در مورد حضرت فاطمه(س) و اهل‌ بیت(ع) سخن گفتند، به‌طوری‌ که رأس آیه تطهیر حضرت زهرا(س) است.

فاطمه(س)؛ رأس آیه تطهیربه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت ولادت باسعات حضرت فاطمه‌ زهرا(س)، روز زن و هفته بزرگداشت مقام مادر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان لرستان با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور اقدام به تهیه ویژه‌برنامه‌ای به کارگردانی و گویندگی میثم پروانه‌پور با حضور کارشناس مذهبی حجت‌الاسلام سیدهادی سهرابی کرده است.

حجت‌الاسلام سیدهادی سهرابی، کارشناس مذهبی در این پادکست صوتی با تأکید بر اینکه در مورد حضرت فاطمه‌ زهرا(س) سخن گفتن سخت است، گفت: در بسیاری از آیات از جمله آیه تطهیر خداوند متعال در مورد حضرت فاطمه(س) و اهل‌ بیت(ع) سخن گفتند، به‌طوری‌ که رأس آیه تطهیر حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه امامت از دامن حضرت زهرا(س) برخاسته است، افزود: وقتی آیه تطهیر نازل شد تا شش ماه پیامبر(ص) هر روز در خانه زهرا(س) می‌آمد و این آیه را بیان می‌کرد تا همه بدانند آیه تطهیر فقط شامل خانه فاطمه‌ زهرا(س) است.

سهرابی آیه دیگر در وصف حضرت زهرا(س) را آیه مباهله دانست و با اشاره به اینکه دخت نبی مکرم اسلام یک مقام شخصیتی باعظمت دارد که هیچ وقت ما نمی‌توانیم آن را درک کنیم، بیان کرد: حضرت زهرا(س) دریای بیکرانی است که نمی‌توان به انتهای آن رسید.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) کسی است که به استناد حدیث «لولاک» دلیل ایجاد خلقت است، افزود: حضرت فاطمه‌ زهرا(س) ما را به پیامبر(ص) و علی(ع) وصل می‌کند کمااینکه در زیارتنامه حضرت زهرا(س) می‌خوانیم که ما از تصدیق‌کنندگان تو هستیم و از تو می‌خواهیم ما را به پیامبر(ص) و علی(ع) ملحق کنی چراکه شما حلقه وصل نبوت و امامت هستید.

وی با بیان اینکه در حدیث کسا نیز محور حضرت فاطمه(س) است، افزود: در آیات و روایات می‌بینیم که همه ائمه درباره مقام آن حضرت صحبت کرده‌اند و فاطمه(س) کسی است که محور رضایت و غضب خداوند است.

سهرابی با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) به عنوان ولی خدا، حضرت فاطمه(س) را الگوی خود می‌داند، گفت: فاطمه(س) در تمام عرصه‌های زندگی برای همه عالم بهترین اسوه و الگو است.

کد

 

انتهای پیام
captcha