کمک‌رسانی مساجد نیویورک به پناهجویان افغان
کد خبر: 4030571
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

کمک‌رسانی مساجد نیویورک به پناهجویان افغان

پنج مسجد و مرکز اسلامی در مرکز ایالت نیویورک کمک‌های غذایی، آموزشی، بهداشتی و سرپناه در اختیار پناهجویان افغان می‌گذارند.

به گزارش ایکنا به نقل از تایمز یونیون، پنج مسجد محلی و مرکز اسلامی در ایالت نیویورک کمیته‌ای را برای کمک به پناهجویان افغان در بدو ورود به این منطقه تشکیل دادند.

مرکز اسلامی The Islamic Center of the Capital District و مرکز الهدایه Al-Hidaya ، مسجدالسلام در شهر آلبانی مرکز ایالت نیویورک، مسجد نبوی در شنکتادی و مرکز الارقام در پارک کلیفتون برای کمک به برادران و خواهرانی که به کمک نیاز دارند متحد شدند. یکی از اعضای هر مسجد در این کمیته است که به دنبال کمک‌های مالی و داوطلبانه برای کمک به پناهجویان است. آنها هم به‌طور مستقل و هم با کمیته ایالات متحده برای پناهندگان و مهاجران در آلبانی همکاری می‌کنند.

این کمیته برای تأمین مسکن موقت خانواده‌ها و تأمین هزینه اجاره آنها کمک مالی جمع‌آوری کرده است. 

مرکز الهدایه، رهبری پروژه شهرک‌سازی را با کمک «عظما پوپال» بر عهده گرفته است که یک مرکز کمک مالی را راه‌اندازی کرده است. این مرکز پوشاک، کالاهای خانگی، برخی از مبلمان و اقلام کودک را را در اختیار خانواده‌ها می‌گذارد.

 10 خانواده جدید پناهنده برای دریافت اقلام مورد نیاز خود به فروشگاهی در این منطقه رفتند. پوپال گفت: آنها جایی برای اقامت نداشتند. اگر مردم بتوانند خانه‌های خود را برای یک هفته در اختیار آنها بگذارند، کمک بزرگی خواهد بود.

پوپال افزود: ما به داوطلبانی نیاز داریم که کمک‌های مالی را سازماندهی کنند، که به لطف اهداکنندگان سخاوتمندانه، همچنان انباشته می‌شوند. به گفته وی 304 پناهجو از سپتامبر به این منطقه آمده‌اند.

ساکنان منطقه که پیرو ادیان مختلف هستند برای کمک آمده‌اند. 

زبان می‌تواند مانعی برای پناهندگان ورودی باشد. پوپل گفت: داوطلبان ما اردو و فارسی صحبت می‌کنند و می‌توانند به آنها کمک کنند تا این فرآیند را طی کنند و فرم‌ها را پر کنند.

امیره الطاهر از آلبانی یکی از اعضای کمیته پناهندگان است. او که از نمایندگان مسجد السلام در آلبانی است گفت که حدود 100 پناهجو بسته‌های خدمات اجتماعی دریافت کرده‌اند. برخی از آنها هنوز در هتل‌ها نگهداری می‌شوند. داوطلبان دو وعده غذایی در روز برای آنها می پزند و مواد غذایی را به آنها تحویل می‌دهند. همچنین برای اقلامی از جمله مرغ یا گوشت گاو از مغازه‌های گوشت حلال پول تهیه می‌شود.

اولین موج افرادی که چهار پنج سال پیش وارد شدند از روستاهای افغانستان بودند که بسیاری از آنها حتی زبان خود را هم نمی‌دانستند. تازه واردها از شهرها و اکثراً افراد تحصیل‌کرده هستند. بسیاری انگلیسی می‌دانند. آنها آماده کار هستند اما هنوز وضعیت قانونی ندارند.

بچه‌های زیادی هستند که بسیاری از آنها هنوز در مدرسه ثبت نام نکرده‌اند زیرا مدارک بهداشتی ندارند. ما به این فکر می‌کنیم که معلمان به بچه‌ها در خانه‌هایشان آموزش دهند. اما آنها باید ابتدا خانه داشته باشند. الطاهر گفت که برخی از کودکان برای آموزش علوم اسلامی در مرکز السلام ثبت نام می‌کنند. وی افزود: تعداد آنها بسیار زیاد است. من نگرانم که مردم از کمک به آنها خسته شوند.

انتهای پیام
captcha