سه پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4033684
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
در هفته‌ای که گذشت؛

سه پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت سه پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند و فرزندان و یاران شهید خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در هفته‌ای که گذشت، زینب تاج‌الدین مادر شهیدان والامقام محمدرضا و مرتضی کارور پس از تحمل یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمدرضا کارور پنجم اسفند ۱۳۳۶، در فیروزکوه چشم به جهان گشود. خانواده وی پس از عزیمت در محله حمزه آباد شهرری ساکن شدند. محمدرضا که صاحب یک دختر بود، اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق شهید شد.

وی هنگام شهادت، فرمانده گردان مالک اشتر و دست راست شهید حاج ابراهیم همت فرمانده قهرمان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) بود. مرتضی برادر محمدرضا نیز از شهدای گرانقدر دفاع مقدس است.

پدر شهیدان عاملی

 اصغر عاملی پدر شهیدان هاشم و کاظم عاملی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید هاشم عاملی، سال 1345 در بوئین‌زهرا به دنیا آمد و سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و شهید کاظم عاملی، سال ۱۳۴۷ در شهر تهران به دنیا آمد و سال ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

پدر شهیدان عباسی

مرحوم محمدعلی عباسی پدر شهیدان والامقام محمد و ابراهیم عباسی، به علت بیماری و کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمد عباسی در 24 مهرماه 1340 در روستای رومنجان از توابع شهرستان بیرجند دیده به جهان گشود و در تاریخ 27 اردیبهشت 1367 در عملیات زرهی میمک بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل آمد.

شهید ابراهیم عباسی نیز در سال 1353 به دنیا آمد و 1391 در محور اصلی ایرانشهر به چابهار در حین درگیری با اشرار مسلح مجروح و پس از عزیمت به بیمارستان به علت خونریزی زیاد به شهادت رسید.

جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس حاج انعام‌اله حاجی‌محمدی اهل شهرستان بیجار پس از تحمل سال‌ها رنج ناشی از جانبازی به خیل همرزمان شهیدش پیوست.جانباز شهید حاجی محمدی در سال ۱۳۶۶ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و از او 2 فرزند پسر به جا مانده است.

انتهای پیام
captcha