توجه به سرود یک حرکت راهبردی است/ نقش نواهای انقلابی در انتقال پیام انقلاب
کد خبر: 4035255
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
در اختتامیه جشنواره «رفیق خوشبخت ما» مطرح شد؛

توجه به سرود یک حرکت راهبردی است/ نقش نواهای انقلابی در انتقال پیام انقلاب

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره سرود ملی «رفیق خوشبخت ما»، توجه به سرود یک حرکت راهبردی عنوان و بر نقش ویژه نواهای انقلابی در انتقال پیام انقلاب تأکید شد.

توجه به سرود یک حرکت راهبردی است / نواهای انقلابی نقش موثری برای انتقال پیام انقلاب داردبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره سرود ملی «رفیق خوشبخت ما» با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی، ۲۰ بهمن در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست ضمن اشاره به وقایع اوایل انقلاب اسلامی بیان کرد: امام خمینی (ره) نگاه متفاوتی به هنر ایجاد کرد و امروز دیدن نسلی که امام و شهدا را ندیدند، شرایطی را ایجاد کرد که بزرگوارانی چون قاسم سلیمانی‌ها را ببینند و این احیای بعد از احیا، نقطه عطفی در فعالیت‌های انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: باید استعدادهای نوجوانان و جوانان را در جای جای کشورمان بیشتر توجه کنیم. این رخداد‌ها فقط در تهران و مرکز نیست، در سیستان بلوچستان و حتی در هنگ مرزی نیز یک سرباز گروه‌هایی تشیکل داده است تا آثاری را ایجاد کند ولی از کم‌ توجهی ما مسئولین زیاد به آنها پرداخته نشده است.

سرود را به عنوان بخش حاشیه‌ای نمی‌بینیم

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران و رئیس دومین جشنواره سرود ملی «رفیق خوشبخت ما» در این مراسم گفت: ملتی که می‌خواهد به سمت قله حرکت کند، نیاز به انسجام دارد. این ملت، نیازمند اندیشه‌ای است تا بتواند او را در سختی‌ها نگه دارد و به سمت قله هدایت کند. می‌توان از سرود به عنوان یکی از ملزومات استفاده کنیم و قطعاً این هنر، یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها است.

توجه به سرود یک حرکت راهبردی است / نواهای انقلابی نقش موثری برای انتقال پیام انقلاب دارد

وی ادامه داد: ما سرود را به عنوان یک بخش حاشیه‌ای برنامه نمی‌بینیم بلکه به عنوان موضوع اصلی که می‌تواند کمک کند تا به سمت قله حرکت کنیم، می‌بینیم. این موضوع را در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجربه کردیم. اگر همه برهه‌ها را ببینیم، سرود تاثیرگذار بوده است. قالب سرود همیشه کمک حال ما بوده و اگر به سرود بها داده شود، یک حرکت راهبردی است.

سهرابی تصریح کرد: مزیت دیگر این جشنواره، این است که حول شخصیت شهید قاسم سلیمانی شکل گرفته است و می‌تواند برای دیگران الهام‌بخش باشد. سرودی که برای شهید ساخته شده تکرار مکررات نیست بلکه بیان ویژگی‌هایی است که کمتر مورد توجه است.

سرود؛ وسیله‌ای برای بیان ویژگی‌ها و صفات بارز و برجسته شهید سلیمانی

روح‌الله عبدالهی، دبیر جشنواره دومین جشنواره سرود ملی «رفیق خوشبخت ما» ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر بیان کرد: به قول مقام معظم رهبری سردار شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است. بی جهت نیست که لقب مالک اشتر ولایت به او نسبت داده شده است. شهید سلیمانی دارای مؤلفه‌های بسیاری بود که او را به عنوان یک مکتب معرفی می‌کند. ما در اینجا قصد داشتیم تا صفاتی از وی را نمایان بسازیم که عین واقعیت بود.

وی ادامه داد: در این جشنواره سعی کردیم تا از طریق هنر و سرود، به ویژگی‌ها و صفات بارز و برجسته شهید سلیمانی بپردازیم. سرود ابزار مناسبی برای بیان اندیشه‌ها و تجربه‌ها از طریق موسیقی است. همانطور که در زمان انقلاب نیز از این طریق پیام‌ها منتقل می‌شد زیرا نواهای انقلابی نقش موثری برای انتقال پیام انقلاب را دارد.

این مراسم با اجرای برگزیدگان این جشنواره همراه بود و گروه‌های مختلف آثار خود را اجرا کردند.

در ادامه این نشست از برگزیدگان دومین جشنواره سرود ملی «رفیق خوشبخت ما» تجلیل به عمل آمد. 

توجه به سرود یک حرکت راهبردی است / نواهای انقلابی نقش موثری برای انتقال پیام انقلاب دارد

انتهای پیام
captcha