پذیرش پیروان مذاهب مختلف اسلامی در جامعةالمصطفی
کد خبر: 4037227
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
حجت‌الاسلام علی عباسی بیان کرد:

پذیرش پیروان مذاهب مختلف اسلامی در جامعةالمصطفی

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: شفافیت و رسمیت‌بخشی، از راهبرد‌های اساسی جامعةالمصطفی در همه فعالیت‌های علمی و آموزشی در عرصه جهانی است.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز ۳۰ بهمن در دیدار با رئیس اداره مسلمانان گرجستان با اشاره به رویکرد بین‌المللی حوزه‌های علمیه در ادوار مختلف، گفت: کانون حوزه‌های علمیه در هر نقطه از جهان که قرار داشته باشند، طلاب علوم دینی برای کسب معارف الهی به آن نقطه کانونی مراجعه می‌کنند. به برکت انقلاب اسلامی و حرکت بزرگ امام خمینی(ره)، اشتیاق فراوانی از سراسر عالم برای حضور در حوزه‌ علمیه قم و آشنایی با معارف اسلامی پدید آمد و در پی آن و به فرمان امام راحل، مرکزی برای سامان‌دهی طلاب غیرایرانی شکل گرفت که بعد‌ها به امر مقام معظم رهبری، به «جامعةالمصطفی‌العالمیه» تغییر یافت و این مجموعه علمی و دانشگاهی از ابتدا، مورد توجه مجامع علمی جهان قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده علمی و بین‌المللی جامعةالمصطفی، که عضویت اتحادیه‌های بزرگ علمی و دانشگاهی جهان را داراست، یادآور شد: پذیرش پیروان مذاهب مختلف اسلامی، یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد جامعةالمصطفی به شمار می‌آید. این نگاه ارزشمند به امت اسلامی، برگرفته از آموزه‌های انقلاب اسلامی و قرائت امام خمینی(ره) از اسلام ناب است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: تأسیس تمدن نوین اسلامی که هدف اصلی گام دوم انقلاب اسلامی عنوان شده است، فقط با مشارکت و همراهی همه مذاهب اسلامی پدید می‌آید و هر عنصری که موجب تفرقه و گسست صفوف مسلمانان گردد، در برابر این نگاه قرار دارد.

رئیس جامعةالمصطفی انقلاب اسلامی را صاحب فکر و گفتمان تمدن‌ساز دانست و افزود: پیام‌های انسانی، الهی و عدالت‌محور انقلاب اسلامی، مورد پذیرش و توجه همه جهانیان قرار دارد و جامعةالمصطفی نیز خود را پرچم‌دار این گفتمان و در خدمت گسترش معارف ناب اسلامی در جهان می‌داند.

وی ضمن تقدیر از همکاری اداره مسلمانان گرجستان با جامعةالمصطفی، ابراز کرد: شفافیت و رسمیت‌بخشی، از راهبرد‌های اساسی جامعةالمصطفی در همه فعالیت‌های علمی و آموزشی در عرصه جهانی است و این آمادگی وجود دارد تا همه اقدامات قانونی لازم برای تسهیل فعالیت‌های نمایندگی المصطفی در گرجستان صورت پذیرد.

۲۰۰ مسجد را تعمیر و تجهیز کرده‌ایم

سپس رامین ایگیدوف، رئیس اداره مسلمانان گرجستان گفت: در گرجستان زمینه فعالیت‌های فرهنگی و دینی آزاد و مناسبی وجود دارد؛ حقوق مسلمانان محترم بوده و زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای آنان فراهم است.

وی افزود: برنامه‌های علمی و آموزشی جامعةالمصطفی در گرجستان بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است و این آمادگی وجود دارد که تعاملات طرفین توسعه یابد.

رامین ایگیدوف، رئیس اداره مسلمانان گرجستان

رئیس اداره مسلمانان گرجستان به برخی از اقدامات این اداره در گرجستان اشاره کرد و گفت: کار‌های متعددی در راستای ساخت، تعمیر و تجهیز مساجد در شهر‌های مختلف گرجستان در حال انجام است بطوریکه تاکنون قریب به ۲۰۰ باب مسجد تعمیر و یا با بلندگوها، فرش و دیگر وسایل مورد نیاز تجهیز شده است.

وی افزود: علاوه بر این، در طول ۸ سال گذشته ۴ وب سایت و تلویزیون اینترنتی وابسته به اداره مسلمانان گرجستان راه‌اندازی و از طریق آن‌ها بیش از ۱۴۰۰ برنامه مختلف پخش شده است و در این مدت بیش از۲۰۰ کتاب، روزنامه، پوستر و مجله مختلف منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha