استقبال شهری در برزیل از تبدیل شدن به مقصد گردشگری حلال
کد خبر: 4038742
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

استقبال شهری در برزیل از تبدیل شدن به مقصد گردشگری حلال

شهر «فوز دو لوآچو»ی برزیل قصد دارد به اولین مقصد گردشگری دارای گواهی حلال در قاره آمریکا تبدیل شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Salam Gateway، شهر فوز دو لوآچو(Foz do Iguaçu) در مرز پاراگوئه و آرژانتین واقع شده و بزرگترین آبشارهای جهان را در خود جای داده است.

آبشار ایگواسو که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، بیش از 2700 متر وسعت دارد که سه برابر پهنای آبشار نیاگارا است.

به لطف این طبیعت، فوز دو لوآچو با 250 هزار نفر جمعیت، سالانه بیش از 2 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. با این حال، در میان آنها گردشگران مسلمان بسیار کمی از جهان عرب و خاور دور هستند. گواهی حلال می‌تواند به تغییر این موضوع کمک کند.

علی سیفی، مدیر عامل سازمان صدور گواهینامه سیدیال حلال (مرجع صدور گواهی حلال در برزیل) گفت: این ایده جهاد ابوعلی، مدیر روابط بین‌الملل شهرداری بود که بلافاصله مورد استقبال شهردار و فرماندار ایالت پارانا قرار گرفت. در اواخر سال گذشته کمیسیونی به نمایندگی از سهامداران از سراسر بخش گردشگری ایالت راه‌اندازی شد. پروسه صدور گواهینامه ممکن است تا یک سال طول بکشد.

سیفی که اکنون در لبنان است به Salam Gateway گفت: هدف تغییر فوز دو لوآچو نیست، بلکه سازگار شدن شهر است. این شهر از تمام دنیا گردشگر دارد. هدف ما این است به شهروندان بیاموزیم که چگونه از مسلمانان نیز پذیرایی کنند.

وی ادامه داد: اگر یک شهر در برزیل وجود داشته باشد که فرهنگ و زیرساخت لازم برای انجام این کار را داشته باشد، آن شهر فوز دو لوآچو (Foz do Igauçu) است - که محلی‌ها به آن فوز می‌گویند - زیرا حدود 25 هزار نفر از ساکنان این شهر مسلمانان عمدتاً لبنانی، سوری و فلسطینی تبار هستند و در هر گوشه‌ای کوفته و کباب خواهید یافت. 

سیفی گفت: ما به طور عمده به افرادی که در بخش گردشگری کار می‌کنند آموزش خواهیم داد. البته غذا مهم است. به عنوان مثال، رستوران‌ها باید گزینه‌های حلال داشته باشند. هتل‌ها نباید گوشت خوک یا شراب سرو کنند و باید اطمینان حاصل شود که در آشپزخانه آلودگی (نجاست) وجود ندارد.

وی  افزود: اما مواردی مانند نحوه برخورد با زنان برقع یا مقنعه‌پوش و اطمینان از حفظ حریم خصوصی آنها وجود دارد. این که چگونه فرودگاه محلی می‌تواند از مسافران مسلمان استقبال کند و هتل‌ها چگونه می توانند حمل و نقل را به مقصد مساجد ارائه دهند مهم است.

آژانس تورهای محلی Patrik Dinis در حال حاضر یک «برنامه سفر عربی» را برای گردشگران فوز دو لوآچو و بازدید از یک مرکز خرید بدون مالیات به نام سیداد دل استه (Ciudad del Este) در آن سوی مرز در پاراگوئه، ارائه می‌دهد.

تعداد گردشگرانی که از برزیل بازدید کردند از 5.1 میلیون در سال 2010 به 6.3 میلیون در سال 2019 افزایش یافت. به دلیل کووید-19 این تعداد به حدود 2.1 میلیون نفر در سال 2020 کاهش یافت. امیدها وجود دارد که فوز دو لوآچو بتواند تعدادی از این گردشگران را جذب کند. طبق گزارش ورلد بولتن، از 4 میلیون مسلمان این قاره، برزیل خانه بیش از 1.5 میلیون مسلمان است. 700 هزار نفر از آنها در همسایه آرژانتین زندگی می‌کنند.

بیش از نیمی از بازدیدکنندگان خارجی برزیل را کشورهای همسایه در آمریکای جنوبی تشکیل می‌دهند، در حالی که حدود یک سوم از اروپا و حدود 10 درصد از ایالات متحده و کمتر از 5 درصد،( حدود سیصدهزار نفر) از کل آسیا هستند.

برزیل به عنوان مرکز گردشگری آمریکای جنوبی در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل است که سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد در ژانویه تصمیم گرفت مقر خود در قاره آمریکا را در این کشور مستقر کند.

با توجه به اینکه همه گیری کووید-19 در برزیل و سایر نقاط جهان به طور فزاینده‌ای تحت کنترل است، خطوط هوایی مانند اتحاد، قطر ایرویز و امارات تا پایان سال گذشته پروازهای مستقیم خود را به برزیل ازسر گرفتند.

سیفی گفت: وقتی اعراب به برزیل پرواز می کنند، بیشتر از ریو دوژانیرو و سائوپائولو دیدن می کنند. ما امیدواریم که فوز با گواهی حلال به تغییر این مقاصد کمک کند و در آینده شهرهای دیگر برزیل نیز از این روند پیروی کنند. ما در حال گفت‌وگو با نمایندگان ایالت میناس گرایس هستیم تا در مسیر مشابهی قدم بگذاریم.

انتهای پیام
captcha