غربت امام کاظم(ع) در روضه‌ یک نفره برزیل
کد خبر: 4039233
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
یادداشت‌های یک مبلّغ/ 4

غربت امام کاظم(ع) در روضه‌ یک نفره برزیل

۲۴ روز از ماه پرفیض رجب گذشته بود و در آستانه‌ سالروز شهادت امام کاظم علیه‌السلام بودیم. از داخل اتاقم در هتل به صدای زیبای باران‌های معروف و فراوان برزیل گوش می‌دادم.

غربت امام کاظم(ع) در روضه‌ یک نفره برزیلبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام «احمد قادری» از روحانیون مبلّغ حوزه علمیه قم که از بهمن‌ماه ۹۷ تا خرداد ۹۸ به تبلیغ در شهرهای «گویانیا» و «گوارانتا» در کشور برزیل پرداخته است، در یادداشتی به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) خاطره برگزاری مجلس روضه برای آن حضرت در برزیل را بیان کرد و نوشت: ۲۴ روز از ماه پرفیض رجب گذشته بود و در آستانه‌ سالروز شهادت امام کاظم علیه‌السلام بودیم. از داخل اتاقم در هتل «فلور داماتا» (Hotel floor  da Mata)، به صدای زیبای باران‌های معروف و فراوان برزیل گوش می‌دادم.

ناخودآگاه فکری به ذهنم رسید که قدمی برای امام موسی بن جعفر (ع) بردارم و کاری انجام دهم. اما مشکلی وجود داشت و آن‌هم اینکه در شهر محل سکونت، یعنی شهر گوارانتا (Guaranta do norte)، حتی یک مسلمان هم وجود نداشت و عملا کسی امام هفتم ما شیعیان را نمی‌شناخت. داشتم از تصمیم منصرف می‌شدم که تصمیم دیگری گرفتم، دعوت از تعدادی مسلمان از شهرهای اطراف.

گوشی تلفن را به دست گرفتم و شروع به دعوت از چند مسلمان ایرانی و غیر ایرانیِ شهرهای اطراف کردم.

در متن پیام نوشتم:

السلام علیک یا موسی بن جعفر

به مناسبت سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام، یک مجلس روضه و زیارت عاشورا در محل اسکان ما در هتل flor da mata برقرار است. انشاالله بعد از روضه، میهمان سفره با کرامت حضرت هستیم. (قادری)

متن دعوتنامه روضه امام موسی کاظم(ع) در برزیلغربت امام کاظم(ع) در روضه‌ یک نفره برزیل

همزمان با دریافت چند جواب مثبت برای حضور در روضه، یاعلی گفتم و رفتم تا هم متن روضه آماده کنم و هم فکری کنم برای تهیه شام.

خیلی دوست داشتم قطعه پارچه‌های مشکی داشتم و به یاد حضرت موسی بن جعفر(ع) فضای اتاق را هیئتی می‌کردم؛ ولی خُب این چیزها، آنجا پیدا نمی‌شد.

اگرچه که شب شهادت امام کاظم(ع) بود، ولی از درون خوشحال بودم که قدمی برای حضرت برداشته‌ام. تا آن زمان همه چیز خوب پیش‌رفت. به تعداد افراد دعوت شده، هم غذا آماده کردم و هم قهوه. نماز مغرب و عشا را خواندم و منتظر بودم که چند نفر معدودی که به روضه دعوت کردم، برسند.

لحظاتی گذشت و اولین پیام، مبنی بر عدم حضور یکی از مدعوین دریافت شد. هنوز چیزی نگذشته بود که پیام دوم مبنی بر کسالت یکی دیگر از افراد، رسید و به همین ترتیب، یکی مشکل وسیله نقلیه داشت و دیگری مشکلی دیگر.

آن شب من ماندم و تنهایی در دیار غُربت و زیارت عاشورا و روضه‌ یک نفره‌ باب الحوائج، موسی بن جعفر علیه السلام.

انتهای پیام
captcha