نحوه صحیح کسب اطلاعات از فضای مجازی + فیلم
کد خبر: 4044747
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

نحوه صحیح کسب اطلاعات از فضای مجازی + فیلم

«استناد به منابع معتبر و کتب منتشر شده»، «فرد یا افرادی که اطلاعات را بارگذاری کردند و صلاحیت علمی و تجربی آن‌ها»، «جامع بودن مطلب و از طرفی منحصربه‌فرد بودن» و «خواندن و شنیدن نظر افراد متخصص در آن حوزه» می‌تواند گزینه‌هایی باشد که ما در مواجهه با اطلاعات در فضای مجازی از آن‌ها استفاده کنیم.

نحوه صحیح گرفتن اطلاعات از فضای مجازی

به گزارش ایکنا، شما در فضای مجازی درباره هر موضوعی می‌توانید اطلاعاتی را به دست بیاورید که در بیشتر مواقع این مطلب توسط خود کاربران بارگذاری شده است و گاهاً دستخوش یک شایعه و دروغ برای رسیدن به اهدافی پنهان در بین افراد در فضای مجازی انتشار داده می‌شود.

بر هیچ‌کس پنهان نیست که معتبر بودن شخصی که صفحه‌ای در فضای مجازی راه انداخته است و تائید مراجع و کارشناسانی که آن مطلب را تأیید کردند، می‌تواند یکی از مواردی باشد که اطلاعات درست را از کذب تمیز داده و جدا کند.

نباید فقط به پربیننده و جنجالی بودن یک مطلب توجه کنیم چراکه همین اطلاعات اشتباه می‌تواند مسیر زندگی افراد را تغییر دهد و اثرات مخربی بر زندگی آن‌ها بگذارد.

«استناد به منابع معتبر و کتب منتشر شده»، «فرد یا افرادی که اطلاعات را بارگذاری کردند و صلاحیت علمی و تجربی آن‌ها»، «جامع بودن مطلب و از طرفی منحصربه‌فرد بودن» و «خواندن و شنیدن نظر افراد متخصص در آن حوزه» می‌تواند گزینه‌هایی باشد که ما در مواجهه با اطلاعات در فضای مجازی از آن‌ها استفاده کنیم و از این طریق هر مطلبی را معتبر تلقی نکنیم.

درست است که فضای مجازی دسترسی ما را به اطلاعات بالا برده است، اما نباید اجازه دهیم که شبه‌علم جای علم و اطلاعات درست را بگیرد.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha