همکاری‌های جامعةالمصطفی و جامعةالزهرا(س) گسترش می‌یابد
کد خبر: 4048916
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

همکاری‌های جامعةالمصطفی و جامعةالزهرا(س) گسترش می‌یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گفت: همکاری‌های میان جامعةالمصطفی و جامعةالزهرا همواره درخشان و عالی بوده و باید در زمینه ارتقای آن در بخش‌های مختلف تلاش کرد.

گسترش همکاری‌های جامعةالمصطفی و جامعةالزهرا (س)

به گزارش خبرنگار ایکنا، مدیر و جمعی از معاونین جامعةالزهرا(س) امروز ۲۳ فروردین با حضور در ستاد مرکزی المصطفی از نزدیک با فعالیت‌های این مرکز علمی و بین‌المللی آشنا شدند و با حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس مجموعه دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام علی عباسی، در این جلسه گفت: سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، مسائل آموزشی جامعةالمصطفی به صورت غیرحضوری ادامه داشت که به فضل الهی در ماه‌های پایانی سال، با گسترش واکسیناسیون عمومی و کاهش بیماری شرایط آموزش حضوری فراهم گردید و از آذرماه ۱۴۰۰، بخش زیادی از آموزش‌های ما به صورت حضوری دنبال شد.

وی با اشاره به کاهش پذیرش جامعةالمصطفی در زمان اوج شیوع کرونا، بیان کرد: با کنترل بیماری پذیرش جامعةالمصطفی در سال ۱۴۰۰ به شرایط طبیعی بازگشت و امیدواریم این روند در سال ۱۴۰۱ ادامه یابد و در سال جدید همکاری میان مراکز آموزشی بیش از گذشته تقویت شده و قرارداد همکاری میان جامعةالمصطفی و جامعةالزهرا(س)، با جدّیّت بیشتری در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دنبال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: همکاری‌های میان جامعةالمصطفی و جامعةالزهرا همواره درخشان و عالی بوده و باید در زمینه ارتقای آن در بخش‌های مختلف تلاش کرد.

رئیس جامعةالمصطفی امضای تفاهم‌نامه میان دو مجموعه را بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ها چارچوب فعالیت‌های مشترک را مشخص می‌کنند و امیدواریم با تنظیم تفاهم‌نامه میان دو مجموعه شاهد ارتقای همکاری‌های مشترک باشیم. البته در کنار تفاهم‌نامه، قرارداد‌های همکاری میان جامعةالمصطفی و جامعةالزهرا که در سطح بالاتری از تفاهم‌نامه‌ها تعریف شده و تعهدات طرفین را مشخص می‌کند، باید با جدّیّت دنبال شود.

فعالیت‌های فرهنگی بانوان المصطفی چشمگیر است

وی با اشاره به مراکز مرتبط با جامعةالمصطفی در قالب مراکز تابعه، پیوسته یا همکار، اظهار کرد: ممکن است در نحوه تعامل جامعةالمصطفی با هر یک از این مراکز تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، ولی خدمات جامعةالمصطفی برای همه طلاب غیرایرانی تحت پوشش این مجموعه یکسان است. در بخش خواهران نیز تلاش کرده‌ایم، تسهیلات لازم برای خواهران طلبه تا حد مقدور فراهم گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به نقش پررنگ بانوان در فعالیت‌های فرهنگی، اذعان کرد: از میان دوهزار فعال فرهنگی جامعةالمصطفی، خواهران طلبه بخش چشمگیری را تشکیل می‌دهند و امیدواریم با حمایت‌های لازم، سهم بانوان در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و تربیتی افزایش یابد.

در ادامه این جلسه سیده زهره برقعی، مدیر جامعةالزهرا(س) با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس المصطفی، افزایش ارتباطات جامعةالمصطفی و جامعةالزهرا را بسیار مفید دانست و ابراز کرد: امیدواریم با پیگیری بیشتر به همت کارگروهی مشترک، تدوین مفاد تفاهم‌نامه میان دو مجموعه سرعت بیشتری یابد.

رئیس پردیس خواهران دانشگاه قم با اشاره به اهمیت حضور بانوان در عرصه‌های گوناگون علمی و فرهنگی در سطح بین‌المللی، افزود: طلاب غیرایرانی جامعةالزهرا(س) تحت پوشش جامعةالمصطفی به شمار می‌آیند و امیدواریم در آینده از خدمات بیشتر جامعةالمصطفی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha