مبلغ فطریه در انگلیس اعلام شد
کد خبر: 4053590
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

مبلغ فطریه در انگلیس اعلام شد

مرکز اسلامی انگلیس با نزدیک شدن به پایان ماه رمضان مبلغ زکات فطره سال 2022 را اعلام و برای دریافت آن اعلام آمادگی کرد.

مبلغ فطریه در انگلیس اعلام شدبه گزارش ایکنا؛ این مرکز اعلام کرد: مبلغ فطریه برای هر نفر حداقل 6 پوند، فدیه برای هر روز حداقل 2 پوند و مبلغ کفاره عمد برای هر روز حداقل 120 پوند است.

زکات فطره امسال بر مبنای سه کیلوگرم قوت غالب مانند گندم، برنج، ذرت، کشمش و خرماست و مؤمنین می‌توانند برای احتیاط و اطمینان از انجام تکلیف در پرداخت فطریه مبلغی بیش از میزان تعیین شده پرداخت کنند.

همچنین مسلمانانی که قصد دارند از طریق وب سایت مرکز اسلامی انگلیس فطریه و کفاره خود را پرداخت کنند درج نام، ایمیل و شماره موبایل ضروری نیست.

زکات فطره چیست؟

زکات دو نوع شامل مالی وجسمی است. زکات مالی به اموال خاص و با شرایط ویژه تعلق می‌گیرد و زکات جسمی همان زکات فطره است که پرداخت آن برای مسلمانانی که شرایط پرداخت آن را دارند از واجبات و ضروریات دین اسلام است.

فطریه چه زمانی باید پرادخت شود؟

بر کسی که در زمان غروب شب عید فطر، عاقل، بالغ و غنی و هوشیار باشد، واجب است سه کیلوگرم قوت غالب (غذای روزمره) مورد استفاده (معمولاً در زمان حاضر، مهم‌ترین قوت غالب گندم و برنج است) یا معادل نقدی آن را به عنوان فطریه به فقیر پرداخت کند.

زمان پرداخت فطریه از غروب شب عید فطر تا قبل از نماز عید فطر است و برای کسی که نماز عید را نمی‌خواند تا اذان ظهر روز عید فرصت دارد فطریه خود را بپردازد و اگر فردی به فقیر دسترسی نداشت باید مبلغ فطریه را از مال خود کنار بگذارد و هنگام دسترسی به فقیر به او بپردازد.

در صورتی‌که امکان پرداخت فطریه فراهم نشد، واجب است تا هر وقت برای او ممکن شد مبلغ فطریه را با قصد قربت و بدون نیت اداء و یا قضاء به فقیر بدهد.

انتهای پیام
captcha