پنج پدر و مادر شهید آسمانی شدند
کد خبر: 4054933
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
در هفته دوم اردیبهشت 1401

پنج پدر و مادر شهید آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت پنج پدر و مادر شهید آسمانی شدند و به فرزندان شهید خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ منور امینی خوزانی؛ مادر شهیدان والامقام صادق و قدیرعلی مجیری در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان صادق مجیری سال 1341 و قدیرعلی مجیری سال 1344 در محله خوزان خمینی‌شهر دیده به جهان گشودند و در سال 1362 در منطقه عملیاتی خیبر به فیض شهادت نائل آمدند.

پدر شهیدان شهیدی

حاج حسین شهیدی پدر معظم شهیدان مجید، مهدی و اسماعیل شهیدی دارنده نشان ملی ایثار پس سال‌ها مجاهدت و صبر به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید مجيد شهیدی كه با شروع جنگ 18 ساله بود، عاشقانه در جبهه‌ها حضور پيدا كرد و مردانه در ششم فروردين ماه 1361 در عمليات «فتح المبين» به شهادت رسيد.

شهید اسماعيل شهیدی در نيروی هوايی سپاه استخدام شد و در جبهه، مسئوليت مخابرات را به عهده گرفت و در اسفند 1362 در حين عمليات «خيبر» دچار مجروحيت شيميايی شد. شهید اسماعيل شهیدی، براي درمان شيميایی، بیست و پنجم آذرماه سال ۱۳۶۸ به آلمان اعزام شد. آسيب‌های شيميایی شهید اسماعيل آنقدر شديد بود كه در آنجا نيز، كاری از عهده پزشكان برنيامد و در بيمارستانی در آلمان به شهادت رسيد.

شهید مهدی شهیدی سال 1345 در تهران ديده به جهان گشوده بود وی به عضويّت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد. او نيز جوانمردانه همچون ديگر دلاور مردان سپاه حق، به جبهه رفت و در دی ماه سال 1365 و درحين عمليّات «كربلای5» در​​​​​ «شلمچه» به برادر شهیدش پیوست.

پدر شهیدان قاجار

اکبر قاجار؛ پدر شهیدان محسن و محمد قاجار دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محسن قاجار، بیست و دوم مهر 1339، در شهرستان ورامین به دنیا آمد. پدرش اکبر، کشاورزی می‌کرد و مادرش زهرا نام داشت. تا چهارم متوسطه درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. دهم اسفند 1362، در جفیر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای سیدفتح الله زادگاهش واقع است.

 جانباز ۷۰ درصد محمد قاجار در چهارم آبان‌ماه 1344 در ورامین چشم به جهان گشود. در سال‌های 65 و 64 در مناطق عملیاتی فاو و شلمچه بر اثر اصابت ترکش و استشمام مواد شیمیایی به مقام جانبازی نائل شد.

پدر شهیدان خرمی

علی خرمی پدر شهیدان رضا و قاسم خرمی در سن 90 سالگی در اثر عوارض ناشی از کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

گفتنی است شهید قاسم خرمی متولد دوم تیرماه سال 1335 از طریق نیروی انتظامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام و در یازدهم آبان‌ماه سال 1359 در مناطق جنگی جنوب کشور به درجه رفیع شهادت نائل شد.

همچنین شهید رضا خرمی متولد دوازدهم آذرماه سال 1345 از طریق بسیج سپاه پاسداران به جبهه اعزام و در چهارم دی ماه سال 1365 به فیض شهادت نائل شد.

پدر شهید ترابی

آیت‌الله سید محمود ترابی، پدر معظم شهید سید محمد علی ترابی به ندای حق لبیک گفت و به دیدار جگرگوشه‌اش نائل شد.

شهید والامقام «سید محمد علی ترابی» فرزند سید محمود، متولد سال 1346 در تاریخ 11 آبان 61 در منطقه عملیاتی عین خوش به فیض شهادت نائل آمد. سیدمهدی ترابی برادر شهید نیز از روحانیون و جانبازان شهرستان دامغان است.

انتهای پیام
captcha