کتاب «راهکارهای رهایی از دروغگویی، دورویی و پیمان‌شکنی در خانواده» منتشر شد
کد خبر: 4055710
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

کتاب «راهکارهای رهایی از دروغگویی، دورویی و پیمان‌شکنی در خانواده» منتشر شد

انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان کتاب «راهکارهای رهایی از دروغ‌گویی، دورویی و پیمان‌شکنی در خانواده» به قلم حجت‌الاسلام اصغر هادی را روانه بازار نشر کرد.

کتاب «راهکارهای رهایی از دروغگویی، دورویی و پیمان‌شکنی در خانواده»

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، کتاب «راهکارهای رهایی از دروغ‌گویی، دورویی و پیمان‌شکنی در خانواده» از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان چاپ و منتشر شده است.

روح‌الله بابایی، رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: این کتاب، یک طرح پژوهشی با عنوان «تحلیل زمینه‌ها و عوامل ناراستی در خانواده و راهکارهای برون‌رفت از آن» است که از میان مصادیق فراوان ناراستی در خانواده، چهار مصداق دروغ عادی، دروغ مصلحت‌آمیز، دورویی و تظاهر(نفاق) و وعده پوشالی(نقض عهد) را گزینش کرده و زمینه‌ها، عوامل و راهکارهای رفع آن میان زوجین و فرزندان در خانواده را تبیین می‌کند.

وی افزود: مؤلف درصدد است افزون بر بهره‌گیری از منابع دینی، با استفاده از جدیدترین مطالعات روانشناختی، اخلاقی، تحقیقات رشدی، جامعه‌شناختی و دیدگاه‌های کارشناسان خانواده، به استخراج چالش‌ها و تعارضات عدم صداقت در خانواده و نیز بررسی توصیه‌ها و اصول اخلاقی ناظر بر آسیب‌‌ها و چالش‌ها بپردازد و پیشنهاد‌هایی برای ارتقای ضریب شاخص صداقت در خانواده ارائه دهد.

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه مباحث اصلی کتاب در چهار سرفصل ارائه شده است، گفت: در سر فصل اول پس از بیان مقدمه و کلیات، به مفهوم‌شناسی مفاهیم براساس دیدگاه‌های دینی، اخلاقی، روانشناسی و جامعه‌شناسی و تعریف دروغ، دروغ مصلحت‌آمیز، مجوز‌ها و مستثنیات آن در خانواده تبیین و همچنین دورویی و نوع مورد نظر این کتاب، یعنی دورویی اخلاقی توضیح داده شده است.

وی اضافه کرد: در سرفصل دوم، زمینه‌ها و عوامل ناراستی زوجین در خانواده در سه بخش و زمینه‌ها و عوامل دور‌غ‌گویی، دورویی و وعده پوشالی میان زوجین بر اساس روش کیفی بازشناسایی و مقوله‌های اصلی در اختیار مشاوران خانواده قرار داده شده است تا با استفاده از نتایج تحقیق، پاسخگوی مراجع خود باشند.

بابایی ادامه داد: در سرفصل سوم، زمینه‌ها و عوامل ناراستی فرزندان در خانواده در سه بخش، زمینه‌ها و عوامل دروغ‌گویی فرزندان در خانواده، زمینه‌ها و عوامل دورویی اخلاقی فرزندان در خانواده و عوامل وعده پوشالی(خلف وعده) فرزندان در خانواده بر اساس روش مذکور بازشناسایی؛ در سرفصل چهارم، راهکارهای برون‌رفت از ناراستی در خانواده در دو بخش، راهکارهای برون‌رفت از ناراستی در میان زوجین و راهکارهای برون‌رفت از ناراستی فرزندان در خانواده تبیین و دروغ‌ معمولی و مصلحت‌آمیز در سرفصل واحدی ارائه‌ شده است.

یادآور می‌شود، چاپ نخست کتاب «راهکارهای رهایی از دروغ‌گویی، دورویی و پیمان‌شکنی در خانواده» تألیف حجت‌الاسلام اصغر هادی در 480 صفحه، با شمارگان 500 نسخه، به بهای 125 هزار تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام
captcha