سنگاپور پخش فیلم هندی ضد اسلامی را ممنوع کرد
کد خبر: 4055960
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

سنگاپور پخش فیلم هندی ضد اسلامی را ممنوع کرد

دولت سنگاپور پخش یک فیلم ساخت هند که محتوای آن علیه مسلمانان منطقه کشمیر است را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تریبیون، فیلم «پرونده‌های کشمیر» توسط نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و پیروان ملی‌گرای راست‌گرای هندو او تحسین شده است اما منتقدان می‌گویند که این فیلم بر اساس احساسات ضد اسلامی ساخته شده و ارزش هنری ندارد. 

فیلم پرونده‌های کشمیر که با سرمایه‌گذاری چند سیاستمدار وابسته به دولت هند به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اخیر در این کشور تبدیل شده است. این فیلم یکی دیگر از تلاش‌های افراطیون هندی در راستای ایجاد نفرت بیشتر علیه مسلمانان ارزیابی می‌شود.

این فیلم بر اساس مهاجرت دسته جمعی پاندیت‌های کشمیری (اعضای بالاترین طبقه هندوها) از کشمیر در دهه ۹۰ میلادی تهیه شده است.

دولت سنگاپور روز دوشنبه در بیانیه‌ای در پاسخ به پرسش‌های رسانه‌ها گفت: این فیلم به دلیل نمایش تحریک‌آمیز و یک‌طرفه‌ از مسلمانان و نمایش هندوهایی که در درگیری‌های جاری در کشمیر تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرند، قابل پخش نیست.

این بیانیه می‌افزاید: اینگونه فیلم‌ها پتانسیل ایجاد دشمنی بین جوامع مختلف و برهم زدن انسجام اجتماعی و هماهنگی مذهبی در جامعه چند نژادی و چند مذهبی ما را دارند.

«پرونده‌های کشمیر» از سوی نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و طرفداران ملی‌گرای افراطی او تحسین شده اما منتقدان می‌گویند که این فیلم به دور از حقایق است.

جمعیت 5.5 میلیون نفری سنگاپور عمدتاً از نژادهای چینی، مالایی و هندی تشکیل شده است. سنگاپور، دولت شهر آسیای جنوب شرقی قوانین سختگیرانه‌ای دارد که هر گونه تلاش برای برهم زدن هماهنگی بین نژادی و مذهبی را ممنوع می‌کند.

حامیان این فیلم 170 دقیقه‌ای مدعی هستند که این فیلم به فصلی از تاریخ کشمیر که اغلب نادیده گرفته می‌شود، می‌پردازد در حالی که دیگران آن را به عنوان شاهدی بر دو قطبی شدن فزاینده مذهبی می‌دانند که از روی کار آمدن دولت مودی در سال 2014 به آن دامن زده است.

انتهای پیام
captcha