حضور مرکز نوآوری شاهد با 10 استارتاپ و یک شتاب‌دهنده در اینوتکس
کد خبر: 4056337
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
عادل مهری خبر داد:

حضور مرکز نوآوری شاهد با 10 استارتاپ و یک شتاب‌دهنده در اینوتکس

مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از حضور فعال مرکز رشد و نوآوری اداره کل دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر با 10 استارتاپ برگزیده و شتاب‌دهنده در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس (INOTEX ) خبر داد.

حضور مرکز نوآوری شاهد در اینوتکس

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانش‌پژوهان، عادل مهری مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر طی گفت‌وگویی با خبرنگاران اظهار کرد: برای دومین سال پیاپی مرکز رشد و نوآوری اداره کل دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر با 10 استارتاپ برگزیده و یک شتاب‌دهنده از جامعه شاهد و ایثارگر از 20 تا 23 اردیبهشت ماه 1401 در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس (INOTEX ) واقع در پارک علم و فناوری پردیس حضوری فعال دارد.

وی با توجه به اهمیت این نمایشگاه گفت: مرکز رشد و نوآوری اداره کل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با حضور استارتاپ برگزیده از جامعه شاهد و ایثارگر در این نمایشگاه، در نظر دارد توجه شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران این حوزه را برای جذب استارتاپ شاهد فراهم آورد.

مدیرکل دانش‌پژوهان افزود: استارتاپ‌ شرک‌کننده در این نمایشگاه از استان‌های گیلان، تهران، فارس، یزد، چهارمحال و بختیاری، قم و کرمانشاه و در حوزه‌های مکاترونیک، الکترونیک، زیست فناوری، کشاورزی، علوم روانشناختی کودکان، رمزارزها و پرداخت‌های الکترونیک و آی‌تی حضور دارند.

وی با بیان اینکه اینوتکس اکنون به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای سال در حوزه نوآوری و فناوری کشور شناخته می‌شود و در طول این سال‌ها مورد استقبال طیف وسیعی از مخاطبان واقع شده است، افزود: از سال ۱۴۰۰ ناحیه نوآوری پردیس، میزبان اینوتکس بوده و این باعث می‌شود تا رویداد اینوتکس هرسال تبدیل به یک رویداد فراموش نشدنی برای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور شود.

مهری اضافه کرد: نمایشگاه‌هاى بین‌المللى با گرایشات علمی و فناوری پل ارتباطى بین بازرگانان، فناوران، صنعت‌گران و محققین کشورهاى گوناگون بهترین مکان برای این است که نه‌تنها براى نمایش کالاها و انجام مذاکرات تجارى پیرامون آنها برگزار شود، بلکه اطلاعات گوناگون در زمینه قیمت‌هاى رقابتى در سطح جهانی، آخرین استانداردهاى کیفی، آخرین پیشرفت‌هاى صنعتی، دستاوردهاى پژوهش علمى و ایده‌هاى اقتصادى-تکنولوژیکی نیز در خلال برگزارى نمایشگاه‌ها مورد تبادل قرار گیرند.

مدیرکل دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  و پارک علم و فناوری پردیس از سال ۱۳۹۰ با حضور شرکت‌های بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: ارتباط سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، مشارکت و همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌های داخلی و بین‌المللی و گفت‌وگو و شبکه‌سازی بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری از جمله اهداف این نمایشگاه است.

وی افزود: ارائه توانمندی‌های مرکز رشد، برندسازی برای استارتاپ‌ها و جذب شتاب‌دهنده و سرمایه‌گذار برای ساخت نمونه و تولید انبوه و جهت توسعه بازار از دیگر اهداف شرکت در این نمایشگاه است.

مهری اظهار کرد: مرکز رشد و نوآوری شاهد با ارائه دستاوردها و نمونه‌کارهای استارتاپ‌ها به صورت نمونه آزمایشگاهی یا تجاری (MVP) در نمایشگاه اینوتکس تلاش می‌کند که علاوه بر معرفی فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، در قالب استارت‌آپ‌های عضو، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کرده و همچنین سرمایه‌گذاران را با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارت‌آپ‌ها آشنا کند.

مدیرکل دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر در پایان گفت: مراسم اختتامیه دومین استارت‌آپ شاهد و ایثارگر نیز در روز 29 خردادماه 1401 با حضور منتخبین کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha