جهاد تبیین پایه و اساس تفکر انقلابی است
کد خبر: 4056975
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

جهاد تبیین پایه و اساس تفکر انقلابی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: جهاد تبیین یک مبحث جدید نیست، بلکه مبنای تفکر انقلاب اسلامی و امتداد آن به شمار می‌رود.

جهاد تبیین به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رهبر معظم انقلاب بارها درباره جهاد تبیین صحبت کرده‌اند، به طوری که در طول سال‌های گذشته، بارها این تعبیر را مطرح کردند که جهاد تبیین به معنای روشنگری و بیان واقعیت است همچنین مبحث جهاد تبیین بارها در بیانات و مباحث متفکران و پژوهشگران انقلاب اسلامی مطرح شده است، چرا که زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج‌فهمی از مفاهیم، ارزش‌ها، معارف و رویدادهای انقلاب اسلامی یکی از مباحث حائز اهمیت است.

تشخیص تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست، از نتایج ارزشمند جهاد تبیین است، بنابراین تبیین گامی به سوی روشنگری است، البته تبیین را نباید مترادف با «توجیه» یا وارونه جلوه دادن وقایع تعبیر کنیم.

تبیین مبنای تفکر انقلاب اسلامی و امتداد آن است

میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی به گوشه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهاد تبیین یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است»، اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی نتیجه تبیین گسترده و عمیق بود که در کشورمان توسط امام خمینی(ره) و سایر علما صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در آن سال‌ها امام خمینی(ره) تلاش می‌کردند، که حقایق مربوط به کشورمان و دین مبین اسلام را تبیین کرده و به اطلاع مردم برسانند.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه حضرت امام(ره) رویدادهایی را که توسط رژیم پهلوی در کشور به وقوع می‌پیوست و درصدد بی‌اطلاع ماندن مردم بودند، به اطلاع مردم رسانده و روشنگری می‌کردند، تصریح کرد: بنابراین تبیین یک مبحث جدید نیست، بلکه مبنای تفکر انقلاب اسلامی و امتداد آن به شمار می‌رود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، با اظهار اینکه تبیین لازمه پیشرفت و توسعه همه جانبه کشورمان است، گفت: باید بدانیم این حرکت بدون حضور و همراهی آحاد مردم امکان‌پذیر نیست و به نتیجه نمی‌رسد.

این مسئول لازمه همراهی آحاد مردم به ویژه نسل جوان با انقلاب اسلامی را بیان واقعیت‌ها به شکل گسترده، مستند و مستدل دانست و خاطرنشان کرد: اگر غیر از این باشد، جوانان تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه تبیین را نباید به پوشاندن حقایق، توجیه اشتباهات و پنهان‌کاری تعبیر کنیم، اضافه کرد: بیان واقعیت‌ها به عبارتی دستاوردها و موفقیت‌های نظام اسلامی به معنای کتمان مشکلات نیست، بلکه بر این باور هستیم، که هر کدام باید در جای خود ذکر شود.

جهاد تبیین مقدمه‌ای برای مطالبه‌گری است

حجت‌الاسلام رضا رحمت‌زاد فعال فرهنگی و اجتماعی در گفتوگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب علاوه بر جهاد تبیین در سخنرانی‌های مختلف‌شان بر روی مفاهیم گوناگونی مانند تحول، کار فرهنگی و گفتمان‌سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری تأکید کرده‌اند، اضافه کرد: اگر تبیین را در کنار این مفاهیم بگذاریم، معنای عمیق آن مشخص خواهد شد.

وی تبیین را مقدمه‌ای برای اصلاح، تحول و مطالبه‌گری و رشد دانست و تصریح کرد: ضمن اینکه دستاوردهای مختلف انقلاب را بیان می‌کنیم، به طور قطع نقاط ضعف و کاستی‌ها نیز خودنمایی خواهد کرد، در این صورت می‌توانیم وارد عرصه مطالبه‌گری شویم.

حجت‌الاسلام رحمت‌زاد انعکاس پیام و اهداف انقلاب را یکی از راهکارهای جذب حداکثری برشمرد و گفت: از این رهگذر کسانی که برداشت نادرستی از حقایق انقلاب و جامعه دارند، نسبت به واقعیت‌های موجود اطلاع کسب کرده و در برابر تبلیغات و القائات دشمنان تحت تاثثیر قرار نمی‌گیرند.

بی‌اطلاعی از واقعیت‌‌ها و تحلیل غلط از رویدادهای بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، باعث می‌شود که جوانان از انقلاب دلسرد شوند، بنابراین می‌طلبد در این زمینه کار رسانه‌ای قوی و منسجم انجام شود، تا درک درستی از انقلاب، مفاهیم انقلاب، پیشرفت‌ها و پسرفت‌های آن در جامعه شکل گیرد.

انتهای پیام
captcha