عرضه خودرو برای اولین بار در بورس کالا
کد خبر: 4057541
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

عرضه خودرو برای اولین بار در بورس کالا

مدیر عملیات عرضه بورس کالا از عرضه 1000 دستگاه خودرو برای اولین بار در بورس کالای ایران خبر داد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: احمد رحیمی، مدیر عملیات عرضه بورس کالای ایران در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر با بیان اینکه مراحل اولیه پذیرش خودرو در بورس کالا در 24 فروردین سال جاری انجام شد، گفت: شرایط عرضه دو ردیف عرضه خودور در بورس کالا پذیرش شده و شرایط عرضه خودرو وانت کارا تک کابین و کارا دو کابین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: براساس اطلاعیه عرضه که از سوی بورس کالا ارائه شده است، عرضه اولین محموله خودروی خارجی در بورس کالا با تاریخ سررسید 13 تیرماه سال جاری ارائه شده که این عرضه در روز چهارشنبه انجام می‌شود.

مدیر عملیات عرضه بورس کالای ایران با بیان اینکه این اولین عرضه خودرو از طرف شرکت بهمن خودرو است، اظهار کرد: این عرضه شامل خودروی تک کابین کارا به قیمت پایه دو میلیارد و  912 میلیون و 577 هزار و 724 ریال و کارا دو کابین به قیمت 3 میلیارد و 15 میلیون و 963 هزار و 45 ریال می شود. 

وی افزود: مشتریان می‌توانند از طریق شرکت ارائه کنند، متوجه شوند که تقاضای آن‌ها در چه مرحله‌ای است که اگر شماره‌گذاری خودرو هم انجام شود، می‌توانند خودروی خود را در سررسیدها تحویل بگیرند.

رحیمی در ادامه بیان کرد: اگر تقاضا بیشتر از عرضه خودرو باشد، شاهد رقابت در قیمت خواهیم بود و بازه قیمت ارائه شده از سوی مشتریان باز است و قیمت براساس رقابت در بازار تأمین می‌شود و اگر تعداد مشتریان زیاد باشد تا ساعت 9:30 صبح چهارشنبه مشخص می‌شود. به هر حال بازار قیمت را مشخص می‌کند.

وی افزود: ما طبق دستورالعمل می‌توانیم قیمت را در صورتی که نرخ کشف شده در بورس از نرخ بازار بالاتر باشد را قبول نکنیم اما امیدواریم در چهارشنبه اولین معامله خودرو در بورس کالا  انجام شود.

مدیر عملیات عرضه بورس کالای ایران در خصوص اینکه اگر کسی خودروی ایرانی داشته باشد آیا می‌تواند در این عرضه شرکت کند؟، گفت: بله، محدودیتی نیست و اینگونه نیست که مانند دو خودروساز داخلی کسانی که خودرو دارند نتوانند ثبت‌نام کنند و در مرحله اول دو نوع خودروی کارا تک کاپین و کارا دو کابین در بورس کالا عرضه می‌شود.

انتهای پیام
captcha