دریافت مجوز چاپ ۱۵ عنوان کتاب تألیف گروه پژوهشی مؤسسه بصیرت نور
کد خبر: 4058507
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

دریافت مجوز چاپ ۱۵ عنوان کتاب تألیف گروه پژوهشی مؤسسه بصیرت نور

مدیر مؤسسه بصیرت نور باغملک از دریافت مجوز چاپ 15 عنوان کتاب تخصصی و عمومی تألیف گروه پژوهشی این مجموعه خبر داد و گفت: تعدادی از این کتب به چاپ رسیده و تعدادی دیگر نیز در نوبت چاپ قرار دارد.

کتابحسین‌علی قیصری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بصیرت نور باغملک خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های این مؤسسه گفت: سال گذشته نزدیک 10 دوره آموزشی حفظ و قرائت و همچنین کارگاه‌های آموزشی قرآن را با همکاری دانش‌آموزان منتخب قرآنی در بحث حفظ، قرائت، اذان، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه برگزار کردیم، دوره مداحی را نیز در مدت یک ماه به صورت تخصصی برای آمادگی شرکت در مسابقات استان خوزستان برپا کردیم.

وی ادامه داد: پنج محفل قرآنی و نزدیک به 30 برنامه ختم قرآن در سطح شهرستان باغملک در قالب محافل خانگی، مساجد و .. برگزار شد. در بحث پژوهشی نیز مجوز چاپ 15 عنوان کتاب تخصصی و عمومی از سوی مجموعه دارالقرآن امام علی(ع) و مؤسسه بصیرت نور گرفته شد که بعضی از آن‌ها چاپ شدند، این کتاب‌ها در موضوعات سبک زندگی قرآنی شهدا و علما، آموزش تخصصی تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و عترت، هزار نکته از سبک زندگی شهدا و علما، هزار نکته در عظمت امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای و انقلاب اسلامی، هزار نکته تربیتی «من المهد الى اللحد» و کودک در نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هستند.

قیصری اظهار کرد: آموزش تخصصی زمینه‌ای برای مرکز تخصصی بین‌المللی تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که مجوز آن را در شهرستان باغملک گرفته‌ایم، کارهای پژوهشی و زیرساخت‌ها در حال انجام است، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه زیرمجموعه همین مرکز در حال آماده‌سازی است. کارهای زیرساختی بحث پژوهشی مثل تألیف کتاب‌ها، برگزاری دوره‌های تربیت معلم و تربیت مدرس به منظور آموزش تخصصی در کل کشور و حوزه بین‌الملل در حال انجام است، کار خوب پیش می‌رود و امیدواریم در دوره ریاست حجت‌الاسلام رئیسی این کارها رشد بهتری داشته باشد.

مدیرعامل مؤسسه بصیرت نور باغملک با اشاره به برنامه‌های مؤسسه برای فصل تابستان، عنوان کرد: از این برنامه‌ها می‌توان به اردوهای جهادی قرآنی برای مناطق محروم خوزستان اشاره کرد که پیش از این هم برگزار شده است، در این اردوها در کنار کمک به محرومان، آموزش قرآن و نماز، مسائل مهدویت و احکام نیز ارائه می‌شود. همچنین از ابتدای تیرماه دوره تربیت معلم و تربیت مدرس تفسیر قرآن نیز ویژه مربیانی که دوره پیش مقدمات را گذرانده‌اند، برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود، این مؤسسه در باغملک، خیابان فرهنگ واقع شده است.

انتهای پیام
captcha