گزارش فعالیت‌ قرارگاه ملی تلاوت در عملیات رمضان
کد خبر: 4058813
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
حجت‌الاسلام شفیعی بیان کرد:

گزارش فعالیت‌ قرارگاه ملی تلاوت در عملیات رمضان

مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در عملیات ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ در سطح شهرستان‌ها و استان‌های کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با برگزاری جلسات متعدد درباره فعالیت‌های قرارگاه ملی تلاوت، در مجموع ۱۲۸۸۹ برنامه قرآنی در ۴۷۰ شهرستان در سطح کشور از سوی قرارگاه ملی تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم، با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه کرسی‌ها و محافل قرآنی با محوریت قرائت قرآن و ترویج فرهنگ تلاوت و استماع کلام الهی، قرارگاه ملی تلاوت در ماه مبارک رمضان به همت سازمان دارالقرآن الکریم راه‌اندازی شد.

در این طرح با استفاده از ظرفیت قاریان، حافظان و مرتلان قرآن کریم، قرارگاه ملی تلاوت با چهار عنوان برنامه‌های خود را در بخش‌هایی مانند مراسم جزءخوانی قرآن، محافل انس با قرآن کریم، کرسی‌های تلاوت و همچنین محافل قرآنی سیار محله‌محور انجام داد. این برنامه‌ها در کنار گلزار شهدا، منازل شهدا، بوستان‌ها و پارک‌ها اجرا شد.

بر همین اساس حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در عملیات ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ سازمان دارالقرآن الکریم در سطح شهرستان‌ها و استان‌های کشور گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با برگزاری جلسات متعدد در خصوص فعالیت‌های قرارگاه ملی تلاوت، برنامه‌های قرآنی مختلفی توسط این قرارگاه به اجرا درآمد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست سراسری هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور گفت: این نشست ۲۴ فروردین ماه با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و با محوریت خانواده و جمعیت برگزار شد. این نشست به صورت ویدیوکنفرانس و با حضور رؤسای ادارات امور قرآنی سراسر کشور و هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان‌ها برپا شد.

شفیعی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن با حضور رئیس قوه قضائیه گفت: این محفل قرآنی ۲۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ با حضور اساتید، قاریان و حافظان قرآن و با تلاوت تعدادی از قاریان ممتاز کشور در سالن جلسات قوه قضائیه برگزار شد.

معاون امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: برنامه دیگر قرارگاه ملی تلاوت، برگزاری نشست هم‌اندیشی با موضوع قرآن و تبیین عقلانیت با حضور اساتید و قرآن‌پژوهانی از اهل سنت و شیعه در سالن جلسات سازمان دارالقرآن الکریم بود که برپا شد. این برنامه با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر پیشین دادگستری در دولت دوازدهم تشکیل شد.

مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به برگزاری مراسم افطاری ویژه نوجوانان و جوانان ایتام افزود: برنامه افطاری ویژه نوجوانان و جوانان ایتام با محوریت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در چهار منطقه استان تهران ازجمله مناطق ۱۳، ۱۶، شهرستان پیشوا و شهرری و با حضور بیش از هزار نفر برگزار شد.

 شفیعی گفت: این برنامه قرآنی به همت قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و بنیاد خیریه فجر و با استقبال این عزیزان برگزار شد. در هر برنامه افطاری بیش از ۲۵۰ نفر از ایتام شرکت داشته و از برنامه‌های قرآنی تدارک دیده شده نیز استفاده کردند.

وی درباره این برنامه افزود: برنامه افطاری مذکور در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و با همکاری و حمایت کمیته‌های شهدای منطقه بریانک و کمیته شهید عبدی و با نظارت حبیب الله نیکنام، مدیرعامل بنیاد فجر و سیدعلی اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران‌داران تهران به اجرا درآمد.

مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در این برنامه تعداد هزار پرس غذای گرم در میان ایتام مناطق محروم جنوب تهران ازجمله دانش‌آموزان شش مدرسه محروم دخترانه در محل مصلای نماز جمعه پیشوا و در جوار امامزاده جعفر ابن موسی الکاظم‌(ع) توزیع شد.

شفیعی یکی دیگر از اقدامات اجرایی قرارگاه ملی تلاوت را توزیع بیش از پنج هزار جلد قرآن کریم به مناطق متقاضی عنوان کرد و گفت: در این مدت پنج هزار جلد قرآن کریم با قیمت تمام شده در مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، بوشهر، قزوین، البرز، گلستان و تهران توزیع شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های قرارگاه ملی تلاوت بیان کرد: به برکت قرآن کریم و در ماه مبارک رمضان و با محوریت موضوع تلاوت قرآن، فعالیت‌های قرارگاه ملی تلاوت در چهار محور محافل انس با قرآن کریم، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، مراسم جزءخوانی و همچنین محافل محله محور و سیار تنظیم و برنامه‌ریزی شد.

مدیرکل امور استان‌ها سازمان دارالقرآن الکریم افزود: در ماه مبارک رمضان در قسمت محافل انس با قرآن کریم، ۲۲۳۵ محفل قرآنی، در قسمت کرسی‌های تلاوت قرآن کریم تعداد ۱۳۹۶ کرسی، در قسمت مراسم جزءخوانی ۸۴۶۱ برنامه و در قسمت محافل محله محور و سیار نیز تعداد ۸۰۶ محفل و در مجموع ۱۲۸۸۹ برنامه قرآنی در ۴۷۰ شهرستان در سطح کشور به همت سازمان قرارگاه ملی تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شده است.

گزارش استان‌ها- قرارگاه تلاوت

انتهای پیام
captcha