شناسایی آبله میمون در ایران تکذیب شد
کد خبر: 4058914
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد:

شناسایی آبله میمون در ایران تکذیب شد

سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، شناسایی مورد مشکوک آبله میمون در کشور را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: پدرام پاک‌آئین، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوک و خاصی درباره آبله میمون نداشته‌ایم، اظهار کرد: شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را در این زمینه، بررسی می‌کند.

پاک‌آئین، آبله میمونی را یک بیماری ویروسی و از دسته ویروس آبله انسانی دانست و گفت: در حال حاضر ۱۵ کشور دنیا موارد مشکوک این بیماری را گزارش کرده‌اند. در این ۱۵ کشور، ۱۹۷ مورد مشکوک گزارش شده و ۱۰۸ مورد تشخیص قطعی در دنیا داده شده است.

وی با اشاره به اینکه فعلاً مشکلی در خصوص بیماری آبله میمون در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: وزارت بهداشت، افراد مشکوک را بررسی می‌کند تا از عدم ابتلای آن‌ها به آبله میمونی اطمینان حاصل کند. همچنین درباره پیشگیری و درمان این بیماری، متن راهنمایی تدوین شده که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، سرایت‌پذیری این بیماری را بالا ندانست و بیان کرد: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده، جسد و یا خوردن گوشت آن و گازگرفتگی یا خراش پوست توسط حیوان آلوده و همچنین از طریق قطرات تنفسی انسان مبتلا، عطسه یا سرفه او منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه سرایت پذیری این بیماری بالا نیست، ابراز کرد: با توجه به این موضوع، تصور نمی‌شود کار به همه‌گیری بالا بکشد و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام
captcha