وظیفه ما حمایت از شکل‌گیری تشکل‌ها است
کد خبر: 4058971
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
یامین‌پور:

وظیفه ما حمایت از شکل‌گیری تشکل‌ها است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: وظیفه ما حمایت از شکل‌گیری تشکل و کنار هم قرار گرفتن انسان‌هایی که می‌خواهند کار اجتماعی را تجربه کنند، است.

یامین پور

به گزارش ایکنا از زنجان، وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، شامگاه روز گذشته در نشست صمیمی با سازمان‌های مردم نهاد استان زنجان، اظهار کرد: تقویت مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان یکی از ماموریت‌های ما در حوزه جوانان است و تفاوتی که تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد معاونت امور جوانان با سایر سازمان‌ها دارد در این است که در این سازمان فعالیت جوانان در سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها یک فعالیت داوطلبانه عام‌المنفعه تعریف شده‌ است.

وی با بیان اینکه حدفاصل فارغ‌التحصیلی از دوران آموزش عمومی و ورود به فضای واقعیت اجتماعی و تشکیل خانواده و اشتغال، یک دوره جوانی است که بین سنین ۱۸ تا ۲۳ یا ۲۴ سال دیده شده که سازمان ملی جوانان آن را در سن ۱۸ تا ۳۵ سال تعریف کرده‌ است، افزود: فعالیت مطلوب جوانان یعنی فعالیت آن‌ها از سن ۱۶ یا ۱۷ سال شروع شده و در ۱۸ سالگی می‌توانند شخصیت حقوقی پیدا کنند و تا سن ۲۳ یا ۲۴ سالگی ادامه یابد. همچنین فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد اگر از حالت عام‌المنفعه داوطلبانه خارج و حرفه‌ای شود، دیگر نباید انتطار داشته باشد تا از حمایت فعالیت‌های داوطلبانه بهره‌مند شود.

این مسئول با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از شکل‌گیری تشکل و کنار هم قرار گرفتن انسان‌هایی که می‌خواهند کار اجتماعی را تجربه کنند، است و یک فعالیت حرفه‌ای هر کدام متولی خود را دارد و اگر گروهی کار حرفه‌ای انجام می‌دهد نباید از بودجه‌ای که برای تقویت مشارکت اجتماعی و فعالیت اجتماعی است برای کارهای تخصصی و تولید ثروت استفاده شود، تصریح کرد: شرط سازمان جوانان انجام فعالیت تخصصی نیست و جوانان در این سازمان‌ها فعالیت تخصصی را آموزش می‌بینند.

یامین‌پور با اشاره به اینکه یک فعالیت گسترده هنری - رسانه‌ای در بحث سبک زندگی را آغاز کرده‌ایم، ادامه داد: درحال کشف یاران جدید، فارغ از سازمان‌های مردم نهاد جوانان در حوزه تقویت هویت و سبک زندگی هستیم. همچنین فعالیت‌های ما در سال‌جاری در حوزه‌های تحکیم خانواده، جوانی جامعه و توانمندی زنان خواهد بود. بودجه خوبی هم برای سال جاری داریم که تخصیص بودجه به استان‌ها باتوجه به ظرفیت یک استان انجان می‌شود و این مسئله مهم است که یک استان تا چه حد توان جذب دارد که استعداد استان زنجان را می‌توانید با ارائه طرح نشان دهید.

در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز بیان اینکه در حال حاضر برخی از مسائل عوض شده‌ است ولی فهم از مسائل عوض نشده و ما همچنان همانند دهه ۷۰ برای آن تصمیم می‌گیریم، عنوان‌کرد: تا جایی که قانون اجازه دهد نیز آماده کمک به سمن‌ها در استان هستیم.

حسین نجفی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه سمن تخصصی در استان زنجان خیلی کم داریم عدم اعتماد به جوانان نیز مشاهده می‌شود وه اگر بتوانیم کاری کنیم که این اعتماد فارغ از افراد شده و یک سیستم ایجاد شود و اولویتی به کسانی که جوان هستند، بدهیم، کمکی برای جوانان است.

انتهای پیام
captcha