انتشار شماره جدید فصلنامه اخلاق با رویکرد اخلاق و روانشناسی
کد خبر: 4059419
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

انتشار شماره جدید فصلنامه اخلاق با رویکرد اخلاق و روانشناسی

شماره 65 پیاپی فصلنامه علمی ترویجی اخلاق با موضوع تبیین رابطه میان اخلاق و روانشناسی منتشر شده است و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

شماره 65 فصلنامه اخلاق

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر هادی، سردبیر فصلنامه علمی ترویجی اخلاق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از انتشار شماره 65 پیاپی این فصلنامه خبر داد و اظهار کرد: هر علم قلمرو ویژه‌ای دارد و موضوع، تعریف و اهداف آن با علوم دیگر متفاوت است. با این وصف، گاهی مقایسه میان دو علم متقارب‌الموضوع، افق‌های جدیدی به روی محققان می‌گشاید، مباحث دو علم را گسترده‌تر می‌کند و به ژرفای آن‌ می‌افزاید.

وی با بیان اینکه دو دانش اخلاق و روانشناسی، تقارب زیادی با یکدیگر دارند و گاه این تقارب چنان شدید است که پرداختن به یک مبحث اخلاقی، بدون سخن‌ گفتن درباره موضوعات روانشناسی مرتبط با آن ممکن نیست، افزود: بررسی هم‌زمان یک مسئله از دو دیدگاه اخلاقی و روانشناسانه و مقایسه دیدگاه‌ها، نتایج ملموس‌تری در اختیار محققان قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای که آن مسئله، کاربردی و به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود و مخاطب با آن بهتر ارتباط برقرار می‌کند.

سردبیر فصلنامه علمی ترویجی اخلاق تصریح کرد: در این شماره فصلنامه سعی شده است رابطه میان دانش اخلاق و دانش روانشناسی در مسائل گوناگون تبیین و دیدگاه‌های جدیدی به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: مقاله‌های ارائه شده در «ویژه‌نامه اخلاق و روانشناسی» به‌ترتیب عبارتند از «عوامل و مؤلفه‌های تاب‌آوری از منظر قرآن و روایات»، «مدیریت جنسی خانواده و نقش آن در اخلاق‌مداری و سلامت جنسی فرزندان»، «بررسی تطبیقی خودگرایی و دیگرگرایی روانشناختی و تبیین دیگرگرایی خداسو»، «دیگرگروی و شواهد روانشناختی در حوزه روانشناسی اخلاق»، «کشف سازه‌های شخصیت اخلاقی در متون اسلامی؛ یک مطالعه کیفی» و «معرفی و بررسی انتقادی سازوکار‌های گسست اخلاقی بندورا در توجیه رفتار غیراخلاقی از منظر شهود فطری اخلاقی».

حجت‌الاسلام هادی بیان کرد: امید است مقالات این شماره برای اخلاق‌پژوهان و روانشناسان کارآمد باشد و گوشه‌ای از رابطه میان دو دانش اخلاق و روانشناسی را برای آنان تبیین کند.

علاقه‌مندان برای دریافت و مطالعه نسخه الکترونیک این شماره از فصلنامه، می‌توانند به پایگاه‌های اینترنتی www.Aakhlagh.Morsalat.ir و www.Morsalat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha