بررسی آینده جامعه مسلمانان هند در سمینار کراچی
کد خبر: 4060480
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

بررسی آینده جامعه مسلمانان هند در سمینار کراچی

شرکت‌کنندگان در سمیناری درباره وضعیت اقلیت مسلمان در هند، نسبت به چشم‌انداز وضعیت مسلمانان هند ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از بیزینس رکوردر، به نظر می‌رسد که آینده مسلمانان هند تاریک و دور از مسیر درست است زیرا افراط‌گرایان هندو با ایدئولوژی هندوتوا (ملی‌گرایی مبتنی بر هندوئیسم) علیه آنها می‌جنگند.

این دیدگاه‌ها توسط سناتور جاوید جبار و محمد وسیم، استاد علوم سیاسی در دانشگاه علوم مدیریت لاهور (LUMS) در سمیناری با موضوع «وضعیت اقلیت‌ها در هند» روز گذشته، 7 خرداد در مؤسسه امور بین‌الملل پاکستان بیان شد.

جاوید جبار گفت که در انتخابات سال 2019،  63 درصد از رأی‌دهندگان هندی رأی خود را علیه حزب ملی‌گرای BJP به صندوق انداختند، اما چه سیستم انتخاباتی عجیبی در بزرگترین دموکراسی جهان که آرای اکثریت نادیده گرفته شد.

او گفت: سازمان راستگرای هندوی RSS در سال 1925 ایجاد شد و قبل از هیتلر و موسولینی مرام فاشیستی داشت.

سناتور جاوید افزود: هندوتوا محصول BJP نیست و این حزب این ایدئولوژی را در سال 1989 اتخاذ کرد. ما نمی‌توانیم همسایگان خود را تغییر دهیم، اما 63 درصد از نیروهای مترقی که در انتخابات 2019 علیه BJP رأی دادند، اگر در هند متحد شوند، می‌توانند تغییر ایجاد کنند.

در همین حال، وسیم گفت که مسلمانان هند خارجی محسوب می‌شوند، از این رو راست‌گرایان به شدت علیه آنها بسیج شده‌اند. مسلمانان هند که متمدن‌ترین جامعه این کشور بودند، به شدت تحت فشار فرهنگی قرار دارند. علاوه بر این، افراط‌گرایان هندی نه تنها علیه تاریخ می‌جنگند، بلکه در حال بازنویسی آن هستند، بنابراین آینده مسلمانان هند تاریک و دور از عدالت به نظر می‌رسد.

انتهای پیام
captcha