اولین کنفرانس جهانی مرکز «صلح» در مصر برگزار می‌شود
کد خبر: 4060891
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
به منظور مقابله با افراط‌گرایی؛

اولین کنفرانس جهانی مرکز «صلح» در مصر برگزار می‌شود

دار الافتاء مصر کنفرانسی بین‌المللی را برای متحد کردن دیدگاه‌های جهان اسلام علیه افراط‌گرایی برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، ابراهیم نجم، مشاور مفتی اعظم مصر و رئیس مرکز صلح مبارزه با افراط‌گرایی، در سخنانی اظهار کرد که اولین کنفرانس جهانی مرکز «صلح» با هدف بررسی موضوع افراط‌گرایی در روزهای 7 تا 9 ژوئن آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس، وحدت بینش علمای جهان اسلام و متحد کردن دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم است.

مشاور مفتی اعظم مصر تأکید کرد: این کنفرانس به دنبال رصد جنبش‌های افراط‌گرایی مذهبی در جهان و بررسی ایده‌های موجود در ادبیات گروه‌های افراطی و اثرگذاری آن بر ذهن و اندیشه‌های جوانان است؛ به ویژه اندیشه‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه می‌شود.

به گفته نجم در این کنفرانس، همچنین به موضوع تجدید گفتمان دینی و نقش آن در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم پرداخته خواهد شد؛ چرا که بی‌توجهی به این موضوع باعث سوء استفاده گروه‌های تروریستی در این زمینه شده است.

وی بیان کرد: اولین کنفرانس جهانی مرکز «صلح» با حمایت مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر مصر و با حضور جمعی از مسئولان، محققان، متخصصان و دانشگاهیان از 42 کشور جهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha